Lagde en langpanne omelett med Bogskinke, sopp og vårløk i ovnen, jeg fant oppskriften her på forumet!
Brukte 7 egg(7 kh), 200 gram sopp(1 kh), 100 gram vårløk(?) og Bogskinke, en boks 325 gram(1,5 kh). Knallgod! Prøver å regne ut hvor mange karbs det er på hele langpannen, veldig greit å dele opp, spise til frokost, lunsj eller kvelds.
Noen som kan hjelpe meg med kh vårløken??:confused:
Det har ikke jeg heller funnet ut av, men på www.frukt.no beskrives den som en mellomting mellom gressløk og purre. Gressløk har 1.3g KH og purren har 3,6 g g KH pr 100 g, så 2- 2,5g KH kanskje?
Langpanneomeletten din hørtes god ut, så den skal jeg nok prøve en dag!
Bare en liten ting - Når du slår opp matvarer på www.calorieking.com så husk å trekke fra kostfiber (dietary fiber) fra totale kh, slik at du får det "riktige" tallet. Det er en amerikansk side, og der er kostfiber inkludert i totaltallet, men dette skal altså ikke telles med.
Vårløk henter spring onion (skrevet i to ord) på engelsk. Prøv det! Har også skrevet kh pr. 100 g i vårløk i innlegget mitt litt ovenfor her; 4,7 gram. :)
Ja, tusen takk Pusekatt!
:) Jeg så jo det, men hadde bare så vanskelig for å tro at den hadde mer KH enn purren!:p Ser at det er endel sukkerarter i vårløken.
Får bare ta det med i beregningen heretter. Ikke at det gjør den helt store forskjellen, men likevel. :)
Tusen takk for det Nille! :)
Det store vårløkmysteriet nærmer seg slutten! :p Etter hva jeg da ser er vi da i tillegg nede i 4 g KH pr 100 g. Stemmer ikke det:rolleyes: ?
Takk igjen Nille! :)
Jeg spiser også endel vårløk, men sjelden en hel pr dag. Det kan jo være endel forskjell på størrelsene, men som du sier veier de ikke så veldig mye.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.