< Tilbake til oversikten

Treg mage (mildt sagt). Hjelp!

*iselilja* sa for siden:

tror magen er skikkeli treg denne uken, muligens forstoppet. har spist fiberrik både igår og idag, men den føles veldig oppblås, og er ikke bommelom-villig. (beklager, men sånn er det.. :)

noen som har noen råd? tenkte rett og slett på å spise en overdose med sukkerfri mentos, men fins vel noe bedre..?

snuppa72 sa for siden:

Da kan du prøve å spise en til to spiseskjeer med linfrø:-)
Ta ett par spiseskjeer linfrø og hiv de i ett glass med vann og
la de svelle i ca 1 time før du spiser de:-)Hjelper i allefall alltid meg:-)

klem

Fridolina sa for siden:

Min mage reagerer likadant når jag spiser fiber-rik.. Hørt att magnesium hjelper..og mye vann..
Eller helt enkelt spise mye mindre fiber-rik:D
[color=red][/color]

*iselilja* sa for siden:

hh, frustrerende dette her. har hørt at det hjelper med fiberrik jeg, så spiste to igår og to idag. hm. :confused: :confused:

får ta en tur på helsekosten imorgen da, så kanskje det begynner å skje ting.. :cool:

Fridolina sa for siden:

ja,gjør det!:D
[color=red][/color]
Eller søk her inne på søkfunktionen med ordet TRØG MAGE eller hard mage eller noe..syns vi har diskuteret dette førr..så får du flere tips:D

Siljevanilje sa for siden:

pøs på med grønnsaker, helst grønne, eks spinat og brokkoli, det hjalp på meg.

*iselilja* sa for siden:

wow, er jo helt sinnsykt hvor hjelpsomme dere er!! har nettop spist en pose lakerol og litt ingers rugbrød, så nå gleder jeg meg til i natt.. :D

skal forresten prøve de frøene og! høres ut som en herlig cocktail. ehh! :eek:

*iselilja* sa for siden:

( og jeg har løpt på tredemølle, drukket masse vann og spist fiber (rik) og litt (tja..) grønnsaker, så nå skal det sies at jeg er temmeli desperat! ) :p

Daizy sa for siden:

Biola biola biola :ja:

Gamla sa for siden:

Har du ikke fått fart på magen etter alle disse rådene, bør du prøve magnesiumpulver. 1 ts utrørt i litt vann vil det helt sikkert sette fart på sakene!:D

*iselilja* sa for siden:

er det noe av det samme som nyco? :confused: :confused:

Gamla sa for siden:

Det er et pulver, men kan ellers ikke sammenlignes med Nyco. Nyco er et brusepulver som opp gjennom tidene er blitt brukt mot litt av hvert. Det er vel mest kjendt som syrenøytraliserende , men har ingen effekt på treg mage, såvidt jeg vet.:rolleyes:
Magnesiupulveret røres også ut i vann, men bruser ikke. Det virker sterkt avførende så en teskje bruker å sette fart på systemet! :p

Huldr sa for siden:

Fant en oversikt over mulige løsninger her :)

Gamla sa for siden:

Kjempeflott oversikt Frøy!:)

Kristian sa for siden:

Får du forstoppelse av å spise fiberrik mat så drikker du for lite etter måltid.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.