< Tilbake til oversikten

uff.... jeg har en uvane!

nita58 sa for siden:

Jeg har denne DUMME uvanen med å veie meg, titt og ofte iløpet av dagen, morgen og kveld!!:(

Tasset forbi vekten og uten å tenke på det....vips så var jeg på vekta grrrrrrrr!! Er det mulig å gå opp 1,5 kg iløpet av dagen:confused: Jeg har gått tur, spist 12 karber så langt idag, gått tur 1 time og drikker masse vann! Ikke så motiverende og veldig dumt av meg å hoppe opp på den dumme vekta !!

Er det flere der ute med samme "dumme" uvane????? Skal prøve nå å holde meg til mandag.....!!

Aline sa for siden:

Har samme uvanen...

Men jeg synes det hjelper å ha en fast veiedag, på den måten blir det ikke så ille å se at det går litt opp og ned :)

Men om du har spist og drukket masse vann og har på tunge klær i forhold til morgenveiingen, så kan man lett gå opp 1.5 kg iløpet av dagen :)

stinasol sa for siden:

hadde det sånn en stund tidligere,nå sitter jeg vekk vekten og klarer å veie meg "bare hver 2-3 dag... vekten varierer lett 1,5 kg i løpet av en dag ja..

nita58 sa for siden:

....det må være verdens tyngste truse jeg hadde på meg........:p :p ;)...skulle dusje etter gåturen min! Merker at jeg er utrolig stinn i magen idag, lurer hva jeg har spist idag???!!!

Nille sa for siden:

Vekta kan faktisk variere opp til over 2 +/- kg i løpet av dagen. (Har hørt om 3 kg, men det er skjeldent tror jeg).
[color=purple][/color]
Det er bare tull å veie seg så ofte. Om morgenen, etter dobesøk, før dusj & frokost - EN GANG i uka er mer enn nok !
[color=purple][/color]
Mest av alt fordi vekta varerier såpass mye, men også fordi man blir stressa = STRESS HORMONER = hemmer vekttap.
[color=purple][/color]
Så om dere er en gjeng med selvplagere på dere bare fortsette..... :p

Aline sa for siden:

Jeg er selvplager av rang :D:D

Carisma sa for siden:

Hos oss må samboeren gjemme vekta innimellom når jeg blir for ille. Også får jeg låne den 1 dag i uka....
Før, mens jeg hadde SKIKKELIG anstrengt forhold til mat og kropp veide jeg meg 8-10 ganger om dagen. :eek: Til og med før og etter tannpuss for å se om det hadde utslag. :p
Det merkeligste var at jeg ofte veide 2-3,5 kg mer om morgenen enn om kvelden. Så jeg var jo happy hver kveld... og så var de tilbake neste morgen. :(

Merete A sa for siden:

Kast badevekta! Vekt er bare et tall. Og for svært mange: et ødeleggende tall. Finner du motivasjon og glede i å veie deg, fortsett med det. Er vekta en fiende: kvitt deg med den!

Jeg blåser i hva jeg veier. Jeg knøt og flammeforseglet et Skaldeman-tau rundt livet dagen før jeg begynte på lavkarbo. Tauet er nå blitt veeeeeeeldig for stort. Jeg vil inn i en størrelse 40 i bukser. Da spiller det ingen rolle hva vekta ender på.

Hvor mye jeg veier i dag? Hakke peiling :D

Melankolibri sa for siden:

Jeg er desverre med i den klubben jeg også. :o
Jeg er skikkelig stolt hvis jeg ikke har vært på vekten på to-tre dager.
Men min faste veiedag er tirsdager, og jeg går ut ifra det. Selv om jeg sniker litt.

nita58 sa for siden:

Nok er nok-nå har jeg tatt ut batteriet på vekta!! Nå blir det ikke så lett å hoppe på vekta når man ser den!;)

Settes ikke inn igjen før mandag.....nemlig!

Merete A sa for siden:

Bravo! Sånn skal det låte :heia:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.