Lindberg kosthold ligger på fra 50 og opp til 150-160 mener jeg å huske. Men på Lindberg teller man jo ikke karber......
[color=purple][/color]
Atkins begynner på 20 - men øker på vedvarende og vedlikehold. Atkins'ere som vedlikeholder ligger på fra rundt 45 til 150-160 alt etter hvor mange karber de tåler .
[color=#800080][/color]
OE ligger vel på rundt 70 pr dag (Ziggy ?)
[color=purple][/color]
De fleste lavkarbo retninger ender opp med 50-160 år dag alt ettersom - på vedlikehold - altså i en "ikke vekttap" periode. Det er omtrent halvparten av hva man spiser på "et normalt norks kosthold" etter myndighetenes anbefaling.
Tusen takk for svar. Det er noen lavkarbo kostfilosofier som ikke er så mye lavkarbo som karbo kontrollerte. Jeg har lagt merke til at selv når jeg legger vekt på å velge matvarer med en lav glykemisk belastning så kan dagens karbo inntak ligge på 200 og noen ganger over. Selvfølgelig snakker vi da ofte om såkalt langsomme karber.
På grunn av mitt noe ustabile blodsukker i det siste har jeg gått ytterligere ned på karbene uten å øke protein inntaken. Mitt karbeinntak er nå rundt 100. Jeg vet ikke hvor lenge jeg vil legge meg på dette, men iallefall til blodsukkeret er noe mer stabilt og lavere. Da får jeg sakte gå tilbake til mitt ordinære lav GB kosthold.
Nå har jeg lest litt i en av Lindberg sine bøker, litt i Atkins og har lest hele Torkil sin bok-ketolyse...
Ble nesten litt forvirra av å lese alle, og jeg har jo bestemt meg for ketolyse...
Bare synes det er utrolig gøy å lese om kosthold...
Jeg lurer på når man bør begynne å legge på mer karber pr. dag, når man er på ketolyse kosthold?....
Og hvor mye?
Atkins anbefaler jo f.eks. en økning på 5 karber i uka, til vekttapet stopper....Og så kutte ned igjen til du finner ut hvor mye du tåler uten å gå gå opp i vekt igjen...
Atkins og Ketolyse går vel omtrent ut på det samme. Ketolyse begynner med 15 kaber pr dag, og om du tar av om du spiser mer, så kan du godt gjøre det. Dvs. mellom 15 og 20 et sted. Der skiller de seg i fremgangsmåte.
TUSEN Takk Nille!....
Dette skal jeg lese igjennom flere ganger...Tar litt tid å komme inn i alt...
Men som jeg har sagt tidligere...jeg maser alltid FØR jeg gjør ting...:)
Og jeg har alltid ment at det er bedre å spørre èn gang for mye enn for lite:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.