< Tilbake til oversikten

Dere som går på Atkins..

stinasol sa for siden:

er det noen av dere som drikker brus? isåfall hvilken og hvor ofte sånn ca?

Daizy sa for siden:

Cola light ja, og av og til pepsi max :o Cirka annen hver dag iallefall... mer i helgene...

firth sa for siden:

Jeg drikker ca en liter-halvannen med pepsimax, tab xtra eller 7upFree hver dag.

Er i ketose, og har vært det en god stund. Har gått ned 1.5kg i snitt pr uke, og har drukket brus i hele perioden. Det funker altså for meg, men jeg vet om flere som stagnerer helt med samme inntak, så det viktige er å finne ut hva som funker for deg;-)

Nille sa for siden:

Nope, blir sulten og får dessuten søtsug av brus. (og får luft i magen). Dessuten fraråder tannlegen min brus på grunn av syren og nedbrytninge av emaljen på tennene. Jeg er såpass gammel at jeg må stoppe nedbrytningen der jeg kan :p

Om jeg en skjelden gang drikker brus er det i form av blandevann til mer festlige drikker. Slimline tonic til gin f.eks. - eller litt Sprite Zero til Pimms - men det er en kort periode om sommeren.

stinasol sa for siden:

jeg kjøpte meg en flaske sprite zero i går,tenkte jeg skulle kose meg,lagde også pannekaker med søt stoff,alt gikk rett i bosset/vasken..yuk..er så lenge siden jeg har smakt noe søtt nå og det var kvalmende,hmmm litt skuffet men på den andre siden så er det jo egentlig bra da....

Hyper sa for siden:

Jeg drikker litt pepsi max i helgene...
Og det har ikke bydd på noen problemer for meg, enn så lenge....
Men om det gjør det, er det slutt:)...

AnnaV sa for siden:

Jeg lager Sursøt appelsinsaus med solo light - det er faktisk sykt godt!

du trenger:

4-500 g strimlet kylling (kan bruke svinekjøtt)
1 kopp fiiinhakket løk
3,3 dl solo light
2 ss soyasaus
2 ss hvitvinseddik
1 ts revet ingefær
1 hvitløksfedd, presset / funhakket (kan evt bruke pulver)
1/4 ts kayennepapper (evt sort pepper)

Stek kylling nesten ferdig i panne

Kok opp de andre ingrediensene i et kokekar, og la koke opp -
hell over kyllingen og la småputre sammen i ca 43-5 min til kyllingen er ferdig.

Spises med broccoli eller andre dampede grønnsaker.

Soloen gir virkelig en piff her!

shady sa for siden:

Jeg drakk ikke brus før jeg begynte på atkins, da fikk jeg bare dårlig samvittighet. Men i går kveld drakk jeg faktisk litt pepsi max, bare for å kompensere for at jeg ikke kunne drikke vin...:p Men egentlig liker jeg det ikke så godt, så det blir nok ytterst sjelden. Dessuten har vekta stått stille fra i går til i dag, men det er jo ikke sikkert det har noen betydning...

tess81 sa for siden:

anngående oppskriften, vet du hvor mange karber d e i den??

Kristian sa for siden:

Æsj! sånt kliss drikker jeg aldri. Kan ikke fatte at noen syns det er godt.

tess81 sa for siden:

vittig...e liker heller ikke brus, og når e sier d kikker alle bare rart på mæ...godt mi e fler;)

Aline sa for siden:

jeg liker heller ikke brus, dvs jeg liker ikke kullsyre :D

Karin sa for siden:

Jeg drikker en Fanta Free eller en Cola light eller en Pepsi Max en gang iblant, kanskje en halv liter per uke. Liker egentlig Solo light bedre, men den er det mer karber i.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.