1kg familiedeig stekes på sterk varme, ca 250gr om gangen.
1 pakke "Cevapcici"krydder fra Santa Maria has på, med ca en halv dl vann.
1 boks Tine pizzaost "4 oster" has over, og alt gratineres under grill i ovn på ca 250grader til osten er "perfekt";-)
Jeg har first price salsa og Gourmetrømme (39%fett) oppå, og en god gresk salat ved siden av (tomater, grønne og svarte oliven, litt fetaost og litt grønn salat (jeg bruker ofte arugula/rucola).
Det blir VELDIG godt. Det funker også utmerket å bruke vanlig Tine pizzaost eller rive ekstra vellagret norvegia over, men Pizzaost "4 oster" blir bedre når man tar det i mikroovn på jobben dagen etter. Og dagen etter der. Og kanskje på kvelden dagen etter der. 1kg kjøttdeig og en stor salatbolle blir jo en del mat:)
Gourmetrømme er produsert av Rørosmeieriet, har litt mer fett enn Tines rømme, er derfor litt tykkere. Den er ikke homogenisert, og er visstnok syrnet over lengre tid. Jeg synes den smaker bittelitt "mildere" enn Tines rømme - ikke FULLT så syrlig?
Edit: og ja - de pleier ha den på Coop OBS. Den er nok også ganske lik Brimis rømme, som jeg har sett på Meny rundtomkring.
Hvordan ser det krydderet ut?? Var på butikken (Meny) i dag men kunne ikke finne det blandt Santa Maria sine produkter. Kan det byttes ut med noe annet??
Noen som har tips på hva slags krydder man kan bruke for å få dette til å smake godt?
Fikk lyst på noe slikt til middag i dag, men etter å ha lett igjennom kjøkkenet etter noe type saus jeg kunne bruke så fant jeg ingenting som ikke inneholdte sukker.
Off-topic her men,
har ikke sukker endel skade på Atkins?
Jeg har nettopp begynt på første fase og vil helst holde meg til reglene, så styrer unna sukkerholdige ting ;)
Da har jeg prøvd dette, lagde dette, hadde noen lasange-plater som jeg la inn i ene delen for de andre her som kan spise det :)
Hadde ikke noe krydder eller saus som kunne brukes (grrr, det er så mye som er tilsatt sukker), så rotet godt i krydderne vi hadde her og fant etterhvert noe brukenes; pøste på rikelig med basilikum, hakket hvitløk-krydder, paprika, og sort malt pepper.
Åh ja, jeg hakket opp vanlig løk og blandet det inn og.
Det smakte godt, hvis dere mangler en pose som kan brukes så anbefaller jeg dette.
prøvde å lage sånn i dag... tok i litt løk sammen kjøttdeigen. glad jeg hadde rømme til, for det var innmari sterkt... kan ha noe å gjøre med at jeg brukte ca 150 gr kjøttdeig til en pakke krydder...
Oi, smart oppskrift! Å enkel å lage:D
Hvis jeg bruker vanlig hvitost; Norvegia eller Gulost -> hvor mye bør jeg ha på da?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.