< Tilbake til oversikten

Majones og makrell i tomat

Titti sa for siden:

Ser flere nevner dette som gode alternativer til frokost/mellommåltid osv.
Jeg trodde dette inneholdt masse sukker jeg og ikke var så bra lavkarbo sett :confused:

LilleVille sa for siden:

Det er nok ørlite sukker både i makrell i tomat og i majones ja, men det kan ikke være mange grammene når totalt karbohydratinnhold er under 4g pr 100 g...

Jeg har ikke vært så nøye med HVOR karbohydratene kommer fra, så lenge jeg holder meg til ca 15 g om dagen og blir mett. Det sier seg selv at for å bli mett kan jeg ikke satse på 40 g melkesjokolade liksom.. Men det lille sukkeret i makrell i tomat og majones har jeg altså ikke brydd meg om.

Men det er MEG, og om det er "bra" eller "riktig" vil jeg ikke siteres på! :)

Titti sa for siden:

Takk for svar :D

Jeg har generelt unngått alt som er sukker og stivelse i de siste ukene, men jeg savner makrellen :(

Men jeg vet ikke hvor fristende det er uten rugsprø under da:p

stinasol sa for siden:

jeg er kansje heldig men spiser majones,ketshup(uten tilsatt sukker) bacon svor atkins sjokkolade sprite zero gele med vaniljesaus osv..(sef ikke mye jeg spiser av dette men har testet og går ned masse alikevell :) prøv deg frem så merker du hva du "tåler :)

LilleVille sa for siden:

Jeg hadde aldri tenkt på det før, men makrell i tomat er faktisk veldig godt rett ut av boksen! Har spist det på brødskiver i "gamle dager", men savner det ikke i det hele tatt..

Men hvis du finner ut at du skal unne deg litt makrell, pass på at du kjøper den originale (stor eller liten boks, har 3,7 g karbohydrat pr 100 g, liten boks inneholder 110 g, altså ca 4 g). De små boksene med hakket makrell eller makrell i salsa, og også makrell på tube inneholder dobbelt så mye karbohydrater! (7 g pr 100 g)

Når jeg tenker etter, så er det alltid masse "tomatgugge" igjen i boksen når jeg har spist opp, synes det blir for mye saus i forhold til fisk når jeg spiser det uten brød.. Så sannsynligvis får jeg i meg mindre enn 4 g karbohydrat pr boks også :)

Nille sa for siden:

Makrell i tomat er en utmerket proteinkilde. Og det er forskjell på å barbere seg og skjære hue av seg, - for å si det sånn. Vi må ikke bli heeelt hysteriske her heller. Med 3,7 karber pr 100 gram er det for det første ikke mye sukker - og jeg tviler på at så mange klarer å spise så mye mer enn 100 gram i et måltid.

Det samme med majonesen. Hellmans Real Mayonaise - som de påstår er laget med kalpresset olje (transfett = 0 står det på glasset) inneholder heller ikke sukker ifølge glasset. Og i tillegg igen karber. Men Mills/Milda er det sukker i - og den har karber. Les på pakka !

Titti sa for siden:

Nei, jeg vil for all del ikke bli hysterisk, og makrell er jo veldig sunt :)

Får se om jeg klarer å spise rett av boksen da :p

Jeg har sett de har majones uten sukker, men det var fryktelig dyr synes jeg. Tror det var Hellman sin på Meny.

Iset sa for siden:

Du får bare spa opp penger og kjøpe inn Hellmans, for du MÅÅÅ lage Nille (eller Donald) sin fantastiske kyllingform (Donald's fantastiske kylling). Den er rågod! :sikle:

Jeg liker kun Hellmans i varme retter, liker bedre smaken av Mills ellers.

stinasol sa for siden:

jeg spiser mills ekte majones :)

nunno sa for siden:

Hei :)

Vil berre gi eit lite tips om at varmrøykt makrell og pepar makrell også er kjempegodt, og går fint an å eta utan eller med salat ;) ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.