Sanne:) sa for siden:
Lurer på når man spiser så mye fett som Atkins kosthold inneholder, går fettprosenten opp da? Det er vel iallefall ikke så bra?:confused: :)
Lurer på når man spiser så mye fett som Atkins kosthold inneholder, går fettprosenten opp da? Det er vel iallefall ikke så bra?:confused: :)
Goggen sa for siden:
Neida, fettprosenten går ned. Vi blir jo slankere.
Fettprosenten i kostholdet øker vel fra 30-40% og til 70-85%.
Men derimot er det nesten ikke karbohydrater i kosten. Sukker er skurken, for å sitere ei bok.
Men hvilken fettprosent du mener er litt uklart.
Nille sa for siden:
Jeg lurer også på hvilken fettprosent du mener. Kroppen din eller maten ?
På Atkins og Ketolyse, Skaldeman og OE vil fettprosenten i matinntaket ligge på ca 70-75 energi prosent. Dvs. 70-75 % av alle kaloriene du får i deg. Det betyr ikke at maten din består av 70-75 % fett. Og JO, det er bra. Fett skal fett fordrive. Og at det funker er jeg et levende bevis på. Jeg spiser mer fett enn de fleste ! Etterhvert som du øker på karbene vil fettprosent i matinntak gå ned.
Fettprosenten på kroppen din går NED - min har gått ned fra 36 % til ca. 23 % - :D - og det er også bra !
Ja det var fettprosenten på kroppen min jeg mente, begynnte bare å tenke på d, men fikk svar nå!:) takker og bukker:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.