< Tilbake til oversikten

Pulsdiet vs Calulus Vitcus

nomma sa for siden:

Noen som har prøvd pulsdiet?

jeef-micro sa for siden:

Er det den type diett hvor man spiser lavkarbo i tre dager, og har en dag hvor man spiser hva man vil, for så å ha tre lavkarbodager igjen??

jeg har ei veninne som var på kurs om dette... men husker ikke om det var pulsdietten hun kalte det...

Nille sa for siden:

Er det en diett som heter Calulus Vitcus ? Har sjekket litt rundt og har ikke funnet noe info. nyskjerrig

Pulsdietten har jeg personlig ingen sans for. Virker som den er ganske utbredt i Herbalife kretser. Denne form for diett virker nok for noen, spesielt for de som er vant til å telle kalorier. Men for de som allerede er på lavkarbo kosthold ødelegger det mer enn det gavner. Dessuten er det om nevnt en lavkalori retning. Det er mulig å kjøpe en CD med kurs/info om dietten.

Andre dietter innen lavkarbo som bruker en slags puls metode er EAT-dietten, der sammensetningen av maten spiller en stor rolle, - spesielt med tanke på fettet. Der er det så vidt jeg har forstått en dag i uka som er spisedag (ikke to som på Puls dietten). Og det er heller ikke her likegyldig hva slags karber man spiser eller når.

nomma sa for siden:

åhh... da har jeg missforstått.. men jeg har også rotet litt med navn..

Jeg må si til mitt forsvar at jeg har fått ny PC og ikke fått installert alle de gamle programmene ennå.. Men jeg har jo også skrevet feil.. Jeg mente Fitday og ikke Calculus Vitcus.

Og jeg trodde at Pulsdiet var ett dataprogram i likhet med Fitday...

Nille sa for siden:

Heia Nomma !
har ikke hørt om det Calulus programmet. Men Fitday kjenner jeg. Det er litt krøkkete i begynnelsen pga. amerikansk mål & vekt, men med hjelp av [url]www.convert-me.com[/url] + litt tålmodighet, går det bra. 1 ss veier ca. 14 gram som regel og en 100 gram er 3,5 oz. Dvs. 70 gram (x 0,035) = 2,45 oz.

Om du leger inn norske varer må du huske på å legge sammen karber og fiber i karberubrikken, - netto fiber i fiber rubrikken og så må du trekke fra fiber manuelt etterpå. Siden det er et amerikansk program !

Etter en stund går det kjempelett og fort !

:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.