stinasol sa for siden:
lurer på hva dere drikker(alkohol) når dere skal på byn? både på forshpill og byn? drink tips(lav karbo) mottas med takk :)
stinasol sa for siden:
lurer på hva dere drikker(alkohol) når dere skal på byn? både på forshpill og byn? drink tips(lav karbo) mottas med takk :)
Enid sa for siden:
Hvitvin og rødvin. Jeg var DEN ølhunden, så vanskelig å slutte med det. Men nå har jeg ikke smakt øl på 3 måneder!! :eek:
Vodka er vel også bra for lavkarbofolket, og blandevann må vel være noe sukkerfritt... Har ikke drukket drinker etter jeg begynte med dette opplegget. Men alkohol er vel uansett ikke særlig bra når man skal ned i vekt... men jeg unner meg vin innimellom uansett.
Smurfine sa for siden:
Rødvin er bra, og godt for hjertet og mye annet. ;)
Nille sa for siden:
Ren sprit er jo det beste da. Ingen karber ! Men det er jo ikke akkurat lurt å drikke så mye av :p Ellers er hvitt brennevin bedre enn brunt, tørr rødvin er bedre enn tørr hvitvin. Jeg drikker gjerne en god rødvin. Eller SlimGin (Gin med sukkerfri tonic) men det er vanskelig å få fatt i i Norge. Husk sukkerfritt blandevann iallefall. Ferdigdrikker som Smirnoff Ice etc. er IKKE lurt. Fullt av sukker.
Bare vær obs på at de fleste tåler mye mindre alkohol enn før lavkarbo. Det kan bli en ubehagelig overraskelse å bli full av to glass vin når man før kunne drikke ei flaske ! :p
En annen ting som er greitt å vite er at kroppen alltid vil velge å forbrenne det som er lettest. Så lenge det er alkohol i kroppen vil kroppen forbrenne den - og IKKE fett. Etter et glass eller to er alkoholen fort ute, men etter en skikkeig bytur må man regne med at det ga noen dager for kroppen er i fettforbrenningsmodus igjen. Kan godt hende at vekttapet uteblir uke etter.
Alkohol virker også dehydrerende. Så drikk mye vann. Utslag på stix vil det nok være, men ikke på grunn av fettforbrenning dessverre ! :)
Goggen sa for siden:
Men husk at du blir mye fortere full/brisen med et lavkarbokosthold!
Og det er jo også det da, at alkoholen skal forbrennes før fettet etterpå, så det kan være greit å ikke veie seg de første fire-fem dagene etterpå.
God fest!
Goggen sa for siden:
Oops, æ skuill da ha skjønt at a Nille va kjappest :)
No vart det smør på flæsk, men det e nå lavkarbo ihvertfaill.
Siljevanilje sa for siden:
jeg drikker:
-rom/bacardi og cl on the rocks
-vodka & fanta free pineapple
desverre så det eneste jeg kan drikke når jeg er på byen er utblanda sprit, og siden jeg somregel havner på 18 års plasser, så har det gått med en del smirnoff ice, :rodme: det er det minst galne for meg, vin og øl er det jo gjær i, og siden jeg nok fremdeles har candida, så må jeg holde meg vekke.
men på en annen side, det er veldig lenge siden jeg har hatt en provoserings test. med gjær. nå går litt sukker i dann å vann. kanskje på tide å prøve med en iskald corona. hmm.
:rolleyes:
Nille sa for siden:
En god ting kan ikke sies for ofte vettu Goggen, - to sjeler samme tanke ! :D
Goggen sa for siden:
:) Ja og repetisjon er godt for innlæring!
Nille sa for siden:
Presiserer at hverken Smirnoff Ice (som forresten ikke ahr noe som helst med vodka å gjøre, det er en maltdrikk tilsatt sitrus og har like mange karber som øl) eller Corona er lavkarbo. Snarere tvert imot. Da kan du like godt drikke hvasomhelst !
ja det veit jeg. men, det finnes alltid ett men,
men siden jeg ikke har smakt hverken øl/vin på lange tider, så er det kanskje på tide med en test, og da kan jo testen like så greit smake godt.
og hvis jeg for en reaksjon så holder jeg meg fremdeles vekke fra gjær, og hvis ikke så kan jeg drikke lavkarbo øl.
enkelt og greit. men jeg går tydelighvis ut på feil plass. må begynne å gå der de serverer litt mer voksne drinker. så jeg kan splenda i, istedengfor sukkeræsj i.
Enid sa for siden:
Dere snakker om rom. Men det er da masse sukker i vel??? Er det jo laget av sukkerroer?
Hvit sprit og wiskey er det som funker best, i tillegg til tørr hvitvin og rødvin.
Fridolina sa for siden:
Drikker oftest rødvin eller vodka,splenda,frisk lime og soda. eller bare vodka,fersk lime og 7-up Zero:D
Nille sa for siden:
Nope, det er ikke sukker i rom ! Det er riktignok laget av sukkerroer, men i prosessen som gjør sukkerroesaften tilrom forsvinner "sukkeret". Kan trygt drikkes, både brun og hvit ! :D
PS. Har for sikkerhets skyld sjekket alle romtyper som finnes på polet og samtlige har 0,00 sukker !! Du må gjerne sjekke sjøl her
stinasol sa for siden:
kjempeflott,tusen takk for gode svar :)
Enid sa for siden:
Ojojoj! Nå ble jeg glad! Har nettopp fått en flaske rom i gave, og trodde jeg ikke kunne drikke den... Hurra! :D
Mya sa for siden:
lavkarbo mojhito
hvit rom
splenda
masse lime og mynteblader
digg
det ska jeg prøve neste gang, men blir det ikke litt sterkt? ikke no blandevann? hva med en dæsj sprite zero oppi?
polvott sa for siden:
Jeg har alltid trott at rødvin var fy. Jeg har drukket hvitvin de gangene jeg har drukket. Men tåle lite ja. Det kan jeg skrive under på. Tåler ingenting og får hangover så det halve kunne vært nok. Så det blir liksom ikke så mye drikking.
Enid sa for siden:
Cluet for meg er å drikke minst ett glass vann pr glass vin. Og masse vann før jeg legger meg. Å spise et proteinrikt måltid før jeg drikker er også et bra triks! Glemmer jeg dette blir jeg rimelig hung over....
Mya sa for siden:
ups sorry glemte at det skal fylles opp med knust is i mojitoen og toppes med clubsoda....
Da er det ikke sterkt men godt, sprite er ikke godt i, blir feil
ok, skal prøves på lørdag, gleder meg.
Quippini sa for siden:
Brun rom m. Cola light og lime :)
Men jeg er SKIKKELIG kresen på rom'en - har de ikke rette merket (er bare en som duger i handelen her i landet) så kan det være, da blir det en farris og en kort kveld på byen...
Trolljenta sa for siden:
Jeg drikker vodka og sprite zero på vors.
På by'n bestiller jeg noen ganger vodka med pepsi max, og noen ganger gir jeg f*** og drikker hva som helst, for det er tydeligvis vanskelig for bartenderene å skjønne at noen vil ha vodka med pepsi max :D
åssen type rom er best da?
jeg liker best hvit rom jeg. blanda med cola light on the rocks.
tess81 sa for siden:
innbiller mæ at e har lest at hvit e best;)
Fridolina sa for siden:
:ja: det trur jag jag også har lest faktiskt...
[color=green][/color]
og "hvit sprit" gir mildere bakfylla:D
Nille sa for siden:
Om man blir mer eller mindre bakfull av lyst eller brunt brennvin er veldig forskjellig fra perosn til person. Det finnes ikke noe fasitsvar !
Carisma sa for siden:
Men er det ikke mer karber i brun sprit? Hvertfall brun rom...
nå tenkte jeg mer på hvilket merke, jeg så at jeg hadde mulighet til å lære litt mer om noe jeg ikke kan så godt.. :snill:
men jeg liker best hvit rom, mojito og rom & cl
mhm
Nille sa for siden:
Nei, som jeg svarte tidliere i tråden her:
Quippini sa for siden:
Hadde tenkt å skjære klar av mulige beskyldninger for å drive reklame her, men når jeg ser (til min store glede) at Mount Gay har dukket opp i bestillingsutvalget - gjør jeg dette i folkeopplysningens navn :)
Gjett om de skal få ta inn litt av Extra Old varianten til meg i det lokale utsalget - den drikker jeg gjerne "on the rocks" til og med :cool:
Ellers er det Bacardi Premium Black Rum med Cola L og frisk lime det går i, tåler ellers å drikkes bar den også... :)
Hva man synes er best er vel en smakssak, men det er etter min mening mye mer smak i de brune variantene (krydder, vanilje, sjokolade, karamell, sitrus osv) enn i de lyse. Og jeg har smakt maaange - 8 år som barkeeper og noe år bosatt på en øy "mellom der de lager Cruzan og der de lager Bacardi" gir erfaring i så henseende :)
Det fremgår også av beskrivelsene av de enkelte merkene under linken Nille så strålende la inn over her. Takk!
MEN - det er også sant at man tåler mindre når man er på lavkarbo - husk, husk!!
Kanutten sa for siden:
En lavkarbist sør i landet har fortalt meg om en GINdrink lavkarbo som selges i Meny (?) butikker sørpå. Er det noen her som vet om lavkarbo GIN??
Nille sa for siden:
Ren GIN har ikke karber. Men tonicen har normalt ganske mye. Her "sørpå" finnes Schweppes Light Tonic. Uten sukker. Blandinga går under navnet "Slim Gin" !
Kanutten sa for siden:
Vet du hvem som fører Schweppesen?? Er det Ringnes?? Må da vel gå an å få tak i den nordpå også :o
Nille sa for siden:
Ringnes har valgt å IKKE ha dette i sortimentet sitt.
Men Ultra og Meny (og noen andre velassorterte dagligvarer) kjøper det gjennom Lorentzen Import eller Middelthons Import. I Stavanger kommer flaskene fra Middelthon.
Kanutten sa for siden:
Du er en engel Nille, men det tror jeg du vet :klem:
Lilly sa for siden:
Hva ser man på av innhold når det gjelder vin? Kun sukker? Jeg ser på Marquésen jeg har stående at det kun er 2,0 g/lt. Det er vel greit? Mens en Domaine Tariquet jeg har fått anbefalt er det 3,8 g/lt.
Er det slik at rødvin stort sett har mindre sukker enn tørr hvitvin? Det er jo ikke alltid man sitter med varedeklarasjon foran seg når man er på restaurant liksom. :D
Joika sa for siden:
:eek:
Jeg kan herved LOVE at jeg ikke skal drikke noe før tidligst 30årsdagen min om seks uker.
Kanutten sa for siden:
Nå har innkjøpssjefen for drikkeavdelingen i en nærbutikk bestilt inn denne sukkerfrie Tonicen. Kommer på mandag, sa han, og takket så masse for at kunder kommer med innspill til varebeholdningen :D
Bulldog sa for siden:
Mesken er riktignok laget av melasse og sukkerrør, men det ferdige, destillerte produktet inneholder veldig lite, hvis noe, sukker.
Jeg stemmer for akevitt, men Appleton VX er en fullt ut nytbar drikk :)
-Edit: Tenkte bare jeg skulle nevne en ting til; det er ikke gjær i øl. Dvs, det er ikke gjær i filtrert, pasteurisert øl. Så om man unngår flaskemodnet, upasteurisert øl, så er man trygg om man ikke tåler gjær :)
janmesi sa for siden:
Jeg er kjempefan av ringnes lite ... :-)
Gir ingen blodsukkerstigning (helt minimalt), og smaker mye bedre enn vanlig ringnes
Ellers så er jo tørre hvitviner fra Østerrike årets sommerdrikk (hvor ble du av) der får du mye kjempebra. På Polets hjemmesider kan du finne eksakt mengde sukker per liter per vin. mvh Jan
Bulldog sa for siden:
At det smaker bedre enn vanlig Ringnes tviler jeg ikke på, men... Godt? Smak og behag antar jeg... :)
Kanutten sa for siden:
Da burde du vært i Dublin :D Var der ei uke, og drakk masse Guiness (les 7 pr dag), gikk ikke opp ett gram... Guinness er snadder..
Bulldog sa for siden:
Joda, Guinness er helt ok... Men det fins mye bedre stout :)
Kanutten sa for siden:
hva da?
Bulldog sa for siden:
Av de som er lett tilgjengelig her i landet: Beamish. Ellers har man St Peter's Cream Stout (riktignok en annen variant av stout - Engelsk, sweet, eller Cream Stout), etc. Dessverre er det ikke det helt store utvalget i Dublin. Messrs. Mcguire er et sted å besøke, men ellers er det stort sett turistfeller....
Mmmmm... Øl... :lol:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.