< Tilbake til oversikten

Verdens beste tunfisksalat

Photobscura sa for siden:

særripst. folkens; dette er himmelsk, og kan funke både som frokost, lunsj, mellommåltid og kvelds. ja, festmat sågar!

JORUNS MONGOGODE TUNFISKSALAT:

Ingredienser:
1 boks tunfisk i olje
1 liten bunt vårløk
2 fedd hvitløk, knust
2 dl rømme
1 ss dijonsennep, eller mer
1 ts grovmalt svart pepper, eller mer
1/2 ts nymalt koriander, eller mer
ev. litt friske urter, for eksempel merian

Tilberedning:
Hell mesteparten av oljen fra tunfiskboksen over i en liten bolle eller et glass. Fjern den øverste, ofte litt visne delen av vårløken og hakk resten. Bland tunfisk, vårløk, hvitløk, rømme, sennep, pepper, koriander og eventuelt litt urter. Smak til med mer sennep og krydder. Vil du ha tunfisksalaten litt tynnere i konsistensen, ha i litt av oljen fra boksen. Dette gir også god smak. Nytes høylytt.:)

Enid sa for siden:

Håh! Denne skal jeg lage!

Nett sa for siden:

Denne må jeg prøve - sitter her å leter etter noe godt jeg kan lage av tunfisk, og vips så dukker denne opp:D Har ikke vårløk, så jeg får prøve den til lunsj på torsdag (handle i morgen).

safran sa for siden:

Jeg pleier å lage denne med majones. Kjempegodt!

Photobscura sa for siden:

God idé! Lenge siden jeg lagde denne nå, og jeg er jo på meierivogna (induksjonesmengder av meieriprodukter), så majones må jo funke:ja:. Takk for tipset:)!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.