Er noen med?
Har stangert helt i vekt, eller jeg går forresten opp i vekt. Derfor må jeg få noen med meg:D
Så kan vi skrive inn det vi spiser, slik jeg har sett tidligere i dette forumet. Da vil vi få tips til hva vi kan spise, og det er lettere å holde seg til skjemaet.
Trenger litt hjelp og støtte, så fint om flere har lyst til å bli med!
Hei.
Jeg har veldig lyst til å bli med deg på ei nille uke.
Husker jeg leste litt på det, men husker ikke helt hva vi skulle og ikke skulle spise.
Har du hatt nille uke før?
En nilleuke er "Atkins Induction by the book", helt nøye. Dvs 15-20g karbo fra grønnsaker over jorden, helst salatgrønnsaker, pluss ubegrenset kjøtt/fisk/egg, pluss gode fettkilder. Opp til 75g ost per dag, 6ss kremfløte eller rømme kombinert. Ikke kaffe, kunstig søtt, substitutter av noe slag. Du ser det på Atkinsforumet, det er en klistret link om Atkins induksjon der!
Hei
Jeg blir gjerne med. Prøvde nilleuke for ikke alt for lenge siden, og syntes det fungerte veldig fint (gikk til og med ned endel). Skulle egentlig holde ut i 2 uker, men klarte bare 1,5... Jeg var nærmest avhengig av kunstig søtstoff, men følte nilleuken hjalp meg bli kvitt det "suget". Nå tenkte jeg at jeg kunne bruke uken til å lære meg og spise mindre ost, for er litt fæl til å spise for mye av det også.
Supert om vi er litt flere for selv om det fungerer fint så er det jo litt krevende, så litt ekstra støtte hadde vært fint:)
Jeg blir også med. :) Jeg føler jeg har vært veldig sløv den siste uken, og har spist mye sjokolade med lite karbs og mye bacongull, ikke trenet noe særlig, og drukket lite vann. Tror ikke jeg har tatt av meg denne uka som gikk. Trenger å begynne forfra igjen, før jeg detter helt av lasset her :rolleyes:
Men hva skal man spise, og hva skal man ha med i matpakka på jobben??
Skal inn å lese om "nilling" nå, og prøve å finne ut litt mer...
Jeg setter opp en plan på diett.no for i morgen nå. Skal i alle fall spise egg og bacon til frokost, og til lunsj skal jeg ha med en avocado og en boks med reker. Det er utrolig godt. Så skal jeg ta på en god del majones. Så da er bare spørsmålet hva middagen blir:D
Skal bli deilig. Håper jeg får litt mer pågangsmot. Skal lese mer om nilling jeg også nå:D
Ja, heheh. har insett dette:D
Skal bli spennende å se om jeg kanskje begynner å gå ned i stede for opp nå:D
Vet noen forresten hva sodium gjør for kroppen?
Frokost: 150g bacon og to egg
Lunsj: En avokado og 200g reker
Middag: 1. Kyllingfile med 100g brokkoli og blomkål
Mellommåltid: 150g ribbe
Så sal jeg prøve å drikke masse vann og spise vitaminene mine:D
Etter å ha lest litt, så kan jeg jo ikke spise en hel avokado, jeg som endelig har begynt å like det. hmmm. Blir reker og en halv avokado da. Kanskje bare ta litt mer reker og majones:D
Men klarer du å spise 150 g bacon til frokosten sammen med to egg? :eek: Det er jo 15 strimler med stjernebacon. Jeg blir kjempemett av bare tre.... :rolleyes:
nei, jeg mente egentlig ett:D Ikke helt med her. Lønner det seg å spise to egg og 3 baconbiter i induksjon?
Det står at de anbefaller uansett ikke mer enn en halv avokado uansett, fodi det kan være en stopper. Men jeg er ikke ekspert:D
Hvordan går det med dere andre som "niller" denne uka?
Jeg har spist eggerøre, kinakål og paprika til frokost. Torsk med baconsmør til lunsj, og kylling med blomkål og brokkoli + litt salat til middag. Spiste en grov lavkarbo-lapp med smør og ost til mellommål. Den lappen er vel ikke helt tillatt damen.... :rolleyes:
Det ble litt forandringer i min plan:D
Frokost: 1 egg og en pakke bacon
Lunsj: 2 egg, en avokado og majones
Middag: 100g brokkoli og gul gullerot 3,5karber og en kylllingfile stekt i masse smør og 50g stekt fersksopp med ennå mer smør.
Kveldsemat: 1 egg og 100g kryddersalami
Jeg vil være med og, vekten min gikk ned 1.4 kg på 3 uker og har veiedag imorgen, på klærne kjennes det ut som alt er kommet på igjen..
Tror jeg må kutte ut ost. Har prøvd forskjellig men vekten vil ikke nedover.
Er det noen som vet om vi kan spise lollypopbrødet?
Begynner fra idag jeg..
Hei Toto. :) Bare arti at flere vil være med på nillingen. :) Tror ikke man kan spise lollypop brød når man niller. Liste over de tillatte matvarene finner du inne på Atkins-induksjonen. :) Lykke til.
I dag har jeg hatt vondt i siden. Vet ikke hva det er fornoe, men det blir værre hvis jeg bøyer meg fremover. :rolleyes: Håper det går fort over...
Ellers så har det gått bare fint i dag. :) Har fått trimmet 30 min på elipsemaskinen. Til frokost spiste jeg eggerøre og salat og tomat, lunch ble stekt kylling filet, paprika og sopp, middag ble torsk med brokkoli, minimais, vannkastanjer, litt fløte og ost (ovnsstekt), og kvelds ble rester etter middagen. Så nå er jeg mett og fornøyd, og venter på at frustrerte fruer skal begynne på tv :p
Ser at cc ikke er tillatt og da er ikke hverken lollypopbrød eller ziggylapper tillatt...
Men det går fint har ikke brukt lollypopbrød før heller men jeg lagde et i forrige uke. Det får ligge i frysen litt til.
Min meny
F- blomkål, selleri, pittelitt fløte og litt creme fraiche, alt lovlig selv om jeg ikke hadde bestemt meg for induksjon da...:)
M-hjertesalat, paprika, løk, olivenolje og reker
L-samme som mellom
M- ble dårlig litt ...kålrabistappe og kjøtt, beste alternativ, var invitert i middag:o men alt er tillatt:)
K-stekt kjøttdeig og blomkål
Drukket masse vann idag.
Får begynne dagen imorgen med egg og bacon selv om jeg nesten ikke orker tanken på egg:o
Lunsj: Salat med hjertesalat50g, 30g squasj, 1/2 avokado, 2egg, litt olje og rømmedressing.
Middag: En stekt skive med laks, grønnsaker og sopp. Stekt i masse smør, og med smeltet smør over.
Kvelds: En kopp buljong.
Ca3l vann
Føler meg utrolig slapp i dag. Sovnet på sofaen etter jobb. Var helt utslått. Håper dette bedrer seg.
Hordan er det med å bruke natreen i teen? Siden vi ikke skal bruke noe kunstig søtning.
Hvor er det blit av alle som skulle bli med da? Dere har ikke sviktet vel?
Dagens mat:
Lunsj: Salat med hjertesalat50g, 30g squasj, 1/2 avokado, 2egg, litt olje og rømmedressing.
Middag: Brokkoli og blomkålgrateng 100g og 100g kebabkjøtt
Mellommåltid: 50g soppstuing og ett kyllinglår.
Ca 3l vann
Føler meg utolig sliten. Det er vel sikkert pga maten jeg spiser.
F- stekt kjøttdeig, selleri og blomkål
M- salat, paprika, løk, reker, olivenolje, tomat
L- ikke helt nilleuke men 50 gr lollypop brød med fårepølse, tomat
M- salami og litt tomat
M- stekt kjøttdeig, kålrabi og selleri, most med en skje fløte og meierismør
K-salat, løk, olivenolje og et kokt egg
Minst 3 liter vann, tror det er nærmere 4, kom litt ut av telling..
Blir for lite fett når jeg ikke spise ost, selv om jeg øse på med udos..
Men føler at det allerede har hjulpet, veier like mye no ikveld som jeg gjorde i dag tidlig, måtte veie meg for det føltes så bra:D
Dvs forskjellen på i går kveld og ikveld er 0.6 kg:eek:
Jeg føler at jeg går ned i vekt bare på den korte tiden jeg også:D Flinkere til å spise mindre i tillegg. Sikkert fordi jeg spiser mer fett nå enn vanelig. Men orker ikke tanken på å trene en gang da:D
Det er gøy da. Litt skummelt med lavkarbo, for man får det nesten som en hobby. Mye planlegging med mat osv. hehehe.
Fra igår til idag ned 700 gram. Om det er det at jeg har kuttet ost eller fokusere på grønnsaker vet jeg ikke. Men håper det går ned litt til no da..
Det finner jeg vel ut i neste uke, hvis dette går bra skal jeg fortsette en uke til også legge til litt flere og flere matvarer:)
Jeg har ikke spist tomater på flere uker så de har jeg innført igjen for å få til spise nok grønnsaker og de er ingen partystopper for meg..
Det høres jo utrolig bra ut da! Jeg går opp og ned i vekt hele tiden jeg:D Kanskje jeg gjør noe riktig og noe feil. Men denne dietten peker nedover akkurat nå altså:D
Men kan man bruke natreen i te? Har brukt det litt nå, men litt usikker...
Jeg tror ikke det men er ikke sikker siden jeg ikke bruker søtstoff i teen.
Ja det kan jo være tilfeldig at det går nedover med en gang jeg kutter ost og øker grønnsaker, skal bli spennende og se til neste uke
Ja, heheh. Jeg må nok spise ennå mere grønnsaker jeg. men er litt redd for å spise for mye... Men skal prøve å spise maltitolgodteri til uka. Siden det er påske. Se hvordan kroppen reagerer:D Vondt i magen tenker jeg:D
Jeg tror jeg har gått ned litt faktisk:D Det er jo topp! Spiser litt mindre på denne kuren også:D Skal begynne på hardt igjen etter ferien også:D Sikkert ennå flere som er med da!
Natreen skal ikke brukes da kunstig søtningstoffer ikke skal inntas, hvertfall det jeg har hørt. Men etter ha lest Atkins boka står det at man kan spise søtningsstoffer utenom aspartam, drikke koffeinfri kaffe og cola light fordi dette ikke påvirker blodsukkeret. Hva tenker dere om dette?
Jeg bruker ikke noe slags kunstig søtning eller drikker noe som helst brus, så det har jeg ikke noen formening om egentlig... Men jeg tror jeg ville holdt meg helt unna uansett. Men det er vel sånn at vi må se hvordan det påvirker oss. Alle er jo forskjellige.
Koffeinfri kaffe drikker jeg litt av.. Og jeg tror ikke den virker negativt på meg.
Så flinke dere er :)
Jeg har vært i bursdagsselskap i dag, og spist to stykker lavkarbo-ostekake. :rolleyes: Og i morgen er det også bursdag, så da blir det vel et stykke da også :o Og på søndag skal jeg ha home-party, så da blir det også noe med søtningsmiddel i. :o Jeg får satse på en ny nilleuke når påsken ar vel overstått. :) Jeg var på vekta i mårges, og hadde gått ned noen hundre gram. :) Så det hjelper på meg ihvertfall å ikke spise så mye fløte og søtningsmiddel. :D
Men ellers så har jeg spist ren mat. Omelett med skinke og paprika til frokost og lunsj, en grillet kylling til middag (var på bytur), og til kvelds vet jeg ikke hva det blir, men må satse på noe skikkelig fett. Tror ikke jeg har fått i meg nok fett i dag :rolleyes: Ble litt lite vann i dag også, så jeg får pøse på utover kvelden.
Idag var en bra dag helt til no...
Andre glasset med rødvin fyyyy og fyyyyyy
Starter uansett med ny frisk og ny nilling etter påske..
Klarer nok ikke holde det i påsken..
Prøver å drikke nok vann så jeg har nok drukket 3 liter idag
Jeg skal begynne igjen til mandag jeg også. Ble litt utskeielse:D Skal på ferie:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.