< Tilbake til oversikten

Noen med logisk forklaring?

Fredrikke sa for siden:

Jeg er i den situasjon at jeg mister cm men ikke kilo.
Jeg lurer på hvor blir kiloene av i kroppen dersom man krymper???? Bygger jeg muskler?? trener ikke i den forstand ( går 30 min som anbefalt og litt pilates inn i mellom), har trent mer før . jeg skjønner ingenting av dette . Kan noen gi meg en logisk forklaring?:confused: :confused: :rolleyes:

Eilan sa for siden:

Det er akkurat som du sier. Fett veier så mye mindre enn muskler pr kubikk. Kroppen din kan bygge muskelmasse på et lavkarbokosthold selv om du ikke trener. Det har skjedd med flere her inne! Gratulerer med fremgang!

Fredrikke sa for siden:

men vil noen kilo forsvinne eller gjøres all fettet om til muskler ????(blir rene swartzenegger her da:D )
har stått kilomessig stille i 4 (fire !) uker .Klikker for meg snart.
hvor lenge kan kroppen stå på platå??? noen erfaringer??

Eilan sa for siden:

Fett blir ikke til muskler! Og du er IKKE på platå om du går ned i cm. Hvorvidt du går ned i vekt er opp til kroppen din egentlig, ketolyse vil ikke kunne gjøre deg undervektig.

donjuanwannabe sa for siden:

Fett forsvinner og musklene dine blir større

sma sa for siden:

En kubikkcentimeter (cm3) fettmasse veier ca 0,9 gram, mens en kubikkcentimeter (cm3) muskelmasse veier ca 1,1 gram. Muskelmassen veier altså ca 20% mer enn fettmasse når man veier begge typer vev.

www.woman24.no/trim_og_fitness/article31237.ece

Torkil sa for siden:

Hei
Med større muskler kan man oppleve dette fenomen. Gleden er at det gir seg etter en stund, når muskelmassen er tilpasset den økte trening. DA før man lønnen. En større" motor" forbrenner mere fett og vekttapet kommer litt lettere.
At figuren blir finere og fastere får man leve med. :p Se evt Mentos sine erfaringer!!!!

Vennlig Hilsen
Torkil :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.