Hyper sa for siden:
Hmm..
Leste en plass at denne er uten sukker...Stemmer dette?
Hvor mye karber i denne sennepen?
Hyper sa for siden:
Hmm..
Leste en plass at denne er uten sukker...Stemmer dette?
Hvor mye karber i denne sennepen?
Huldr sa for siden:
Det var nok jeg som skrev det :)
Det står ikke noe om antall karber, men ingredienser er: vineddik, vann, sennepsfrø (34 %), salt, surhetsregulerende middel (sitronsyre).
Det er altså den fra Maille, Dijon Originale. De har andre senneper også, bl a med honning, så pass på å få riktig type (det er stort sett den jeg har de har i vanlige dagligvarebutikker).
tess81 sa for siden:
,mener e leste at d stod 11gr pr 100....uten å være 100%sikker;)
Enid sa for siden:
mmmm, noe av det beste jeg vet! Slår knockout på all annen sennep... :D
Iset sa for siden:
Jeg elsker sennep, spesielt dijon. Har dere smakt den røde dijon-sennepen med chili og hvitløk??? Den er så god at jeg blir helt salig bare jeg skriver om den. :sikle:
Hyper sa for siden:
Jeg er ekstremt glad i Bergbys sennep jeg da....(søt sennep)
Men den kan jeg jo ikke ha lenger, så da måtte jeg finne en annen:)
Og jeg har ikke prøvd enda, men kan tenke meg at Dijon sennepen er god i sauser o.l?....
Trolljenta sa for siden:
Hva bruker dere denne sennepen til da?
Jeg synes den er grei å ha i maten, men høres ut som noen bruker den som "pølse-sennep"
Iset sa for siden:
Jeg spiser sennep til feks. pølseretter, kjøttkaker, sauser, ostesmørbrød osv.
Huldr sa for siden:
Ostesmørbrød, "Lindbergburger'n" min (stekt kjøttdeigkarbonade på Lindbergbrød med rå løk, sennep og smeltet ost), dressinger, sauser, tunfisksalat f eks...
Hyper sa for siden:
OstesmørBRØD?.....
Iset sa for siden:
Ja? Vi snakker ikke om loff her. :p
Lavkarbobrød, Lindbergbrød...
Hyper sa for siden:
Så hjemmelaget brød da..
HVor får man kjøpt Lindbergbrød da?
Iset sa for siden:
Alle butikker selger det, det er to typer. Eller du kan bake det selv, eller kjøpe hos bakeren. Eller som bakemix i butikken. :)
Det er vel rundt 5 gram karbo per skive. Skal du ha det lavere kan du bake lavkarbobrød.
Trolljenta sa for siden:
Skjønner ikke hvordan dere kan ha den sterke sennepen der på smørbrød etc :o
BMI 33 sa for siden:
Rachael Ray bruker Dijon-sennep til de fleste dressinger og sauser! Sikkert noen bra tips å hente hvis man søker på det. :)
misslinda sa for siden:
Rør en liten teskje inn i eggene før du lager omelett.. namme nam ;) Smaker himmelsk ;)
Thea1980 sa for siden:
En spiseskje creme fraiche sammen med en knivsodd dijon-sennep og litt krydder sammen med stekesjy blir nydelig saus:-D Liker det både til kjøtt og hvit fisk.
Eller på omeletten.
Eller på burgeren.
Stort sett kan den vel brukes til alt;-)
ada-emilie sa for siden:
Jeg blander den inn i avokadoen jeg har skjært i biter når jeg lager salat. Sammen med sitronsaft, hvitløk og urter blir det fin dressing.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.