< Tilbake til oversikten

Hvor mange karber i kaffe latte?

shady sa for siden:

Noen som vet? Kaffe latte var min store trøst og glede før jeg begynte på Atkins, men har nå holdt meg unna i en hel, lang uke...:p Men er det noen som vet hvor mange karber det egentlig er i en enkel latte? Jeg har pleid å drikke den med lettmelk, men det er kanskje ikke noe poeng nå mer? Jeg skjønner jo at det ikke er noe for atkins induksjon, men på et senere stadium håper jeg virkelig jeg kan gjeninnføre min daglige morgenrutine.

nalana sa for siden:

Kan du ikke bare lage din egen lovlige variant med basis i kaffeinfri kaffe. Bruk ogsaa floete i stedet for lettmelk. Vet ikke om det egentlig er sukker i latten din, med i tilfelle saa kan du erstatte det med splenda.:D

Og til det du egentlig spoer om. Aner ikke hva en latte inneholder, saa jeg er blank der:confused:

Huldr sa for siden:

Du må nesten bare beregne melkemengden og dele antall karber pr liter melk på det riktige desiliterantallet. Og så legge til karbene for eventuelt sukker, som du selvfølgelig bør bytte ut med noe annet som Nalana sier.

Jeg tror det er ca tre dl melk i en kaffe latte. I følge DANDR, carb counter bakerst i boka, er det 11.4 gram karbohydrat i 2.3 dl helmelk, så da er det bare å regne ut... (orker ikke jeg :o ). Det er litt mer karber i lettmelk.

Jeg er også veldig glad i kaffe latte, så jeg skjønner godt det savnet. Men jeg ville ikke anbefale deg å drikke det hver dag. Ikke bare på grunn av alle karbene, men også fordi det ikke er så veldig gunstig å få i seg så mye melk hver dag.

nøtta sa for siden:

kaffe med fløte og splenda er heeelt nydelig og gir ikke det høyeste antallet khd , ellers kan du jo kjøpe sånne ferdig poser de inneholder 6-7 khd per porsjon, men meste parten av disse er fra melkesukker da...:o (inneholder ikke vanlig sukker)

shady sa for siden:

Ok, takk for svar. Hjemme lager jeg kaffe (med koffein faktisk, men vekta raser ned likevel heldigvis) med fløte og av og til litt splenda (Nam!), så "problemet" er egentlig når jeg er på jobb. Tør ikke prøve meg på kaffemaskin-kaffen i hvert fall. Har sånn fancy kaffemaskin med kaffe som sikkert er en karbo-bombe de luxe. Tidligere var det en del av morgenrutinen å stoppe innom kaffebaren på hjørnet, men det er jo egentlig en god vane å kvitte seg med. Men et par ganger i uka hadde vært fint, da... :o
Jeg tolker dere slik at det er mindre karber i helmelk, så da kan jeg jo begynne med det igjen i hvert fall. Om noen uker...:rolleyes:

Quippini sa for siden:

Rundt 14 karber i en vanlig latte - marginal forskjell på hel og lettmelk (som blir brukt de fleste steder). Du slipper unna med ca 10 hvis du lager den selv med fløte.

Pengene du kan spare på å droppe kaffesjappa kan ellers komme godt med til nye klær etterhvert...
:D

Melania sa for siden:

Oi det var mer enn ventet :eek: , men så har jeg jo aldri talt karber heller...

Ja jeg har vel i perioder inntatt store mengder kaffelatte med masse latte...men skjerper altså når jeg har Nille uker...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.