Var tidligere veldig aktiv og hadde noen lunde god kondisjon. Dessverre etter et år i sofaen pga noen problemer som nå er i orden, er kroppen blitt noe helt annet.
Det jeg trenger er treningstips!!!!!
Spiller håndball 2 ganger i uken, men denne treningen føler jeg ikke øker min "trenthet". Blir liksom ikke bedre, verken sterkere/utholdnere/hurtigere.....
Hvordan trene slik at jeg kan komme tilbake på topp?
Har mulighet for å trene på treningsstudio.....
Lurt å gjøre som ninja sier...
Husker mi trente kondis hver dag en sommer (spilte håndball) intervall min venn det var iallfall det som funket på oss, og etter at kondisen og hurtigheten var på topp så trente mi styrke minst en gang i uka itillegg til annen trening.....:rolleyes:
Uff det var en blodslit sommer......helt jæ... når det stod på men for noen resultater det gav.....:D
Det er veldig viktig at du begynner veldig forsiktig, for hvis du tar for hardt i, S(lik vi gjerne gjør, for vi skal være så flinke), så bryter du lett ned muskelmasse istedet for å bygge opp. Begynn med å gå turer, og gå fortere og lengre etter hvert. Litt svømming er jo også bra å begynne med da man får trent opp diverse muskelgrupper uten noen belastning på knær/ol.
Og så etter en måned eller to med dette, så ville jeg oppsøkt et treningssenter og bedt om hjelp til å lage et opplegg. (I mellomtiden, så kan du jo være mye ute å base i snøen også, - det er trening det. ;) Hvis du har barn, så kan du jo lage snømann, og snøhule og trekke dem opp bakker på akebrett ol. ). Gå i trapper, og generelt bruk kroppen mer i hverdagen.
Jeg trener allerede to ganger i uken håndball. Men føler at jeg ikke kommer i "form" allikevel. Det jeg tenkte på var heller hvordan trene effektivt kondisjon og styrke uten å miste hurtighet. Evt. fordeling på dager for best effekt.
Vet at sirkeltrening skal være bra, men det er ikke alltid like enkelt på et treningsstudio, ofte vente på apparater. Har mulighet til å være med på spinning, men foreløpig er ikke min sarte bakende så glad for det. Helst mindre enn en gang i uken tror jeg kanskje kunne gått.:o
Ellers har jeg så dårlig kondisjon at å løpe på tredemølle bare fungerer i 2-3 minutter. Mens elipsemaskin kan jeg holde koken i god fart i 15-20 min uten problemer..
Ellers har jeg en ankel som ikke er god, derfor ikke utetrening, og minst mulig tredemølle...
Tess81: ja hadde det ikke vært så dyrt skulle jeg ha gjort det.. Får heller satse på at jeg finner noen tips på nettet. Skal surfe litt ög se...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.