< Tilbake til oversikten

Et par nybegynnerspm. til

Søster sa for siden:

Kan noen fortelle meg hva "nilleuke" er?

Og hva skjer om en får i seg for få karber? Jeg har ikke noen anelse omhvor mange karber jeg har spist (har ike hatt tid til å gå i detaljer), jeg har bare spist mat etter oppskrifter som jeg har funnet her inne.
F.eks. i dag har jeg spist:

• Frokost/lunsj: rester fra i går. Dvs. litt gryterett (den nydelige) med litt baconomelett til.
  • Middag: Laks m/baconostsaus (+ost på toppen) og brokkoli/blomkålmos
  • Kvelds: Frokostpannekake med meierismør

I går spiste jeg:

• Frokost:frokostpannekake
  • Middag: gryterett m/crispsalat
  • Kvelds: litt gryterett

Skal snart ta meg tid til å sette meg mer inn i kuren slik at jeg får regnet på karbene. Men kanskje noen greier å se ut i fra det jeg har spist om jeg er på rett spor eller om jeg spiser for lite eller for mye :)
Ellers prøver jeg å få i meg nok vann. Ble forferdelig tørr i munnen i går kveld og har siden vært det, regner med (håper) at det er et tegn på at jeg kanskje er i ketose :p Venter på k.stixene, kanskje de kommer i morgen, da får jeg sjekke ;)

Søster sa for siden:

Ingen som vet (eller har tid til å svare)? :confused: :o

Marita sa for siden:

Nilleuke er en variant av Atkins induksjon, men en litt mer ekstrem form tror jeg.. Tror man kutter søtstoff og lavkarboprodukter og slikt, og konser på å spise rene matvarer...

Hva maten ellers angår så... hm.. jeg vet ikke, du spiser jo ikke så mye grønnsaker kanskje? Du sier ingenting om vekt eller mål på tingene med karber i, så blir litt vanskelig å gi tilbakemelding når du ikke sier no om slikt! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.