Det er ikke lov med bær heller under induksjonen, så syltetøy er nok ikke så gunstig nei. Jeg vet noen spiser både CC og syltetøy under induksjonen, og det går bra for noen, men faktum er jo at man har ei godt utarbeidet og utprøvd liste for tillatte matvarer under induksjonen, og all mat som IKKE står på den lista skal unngås da. Om man allikevel velger å kun konsentrere seg om karbotellingen, så går det nok bra men vekttapet KAN komme til å utebli eller stoppe helt opp og da bør man tenke over om man kanskje bør følge "reglene" allikevel. :)
Jeg lager forresten alltid mitt eget syltetøy av bær og Splenda (eller av og til fruktose), kjøper så og si aldri ferdig syltetøy. Vi spiser det så sjelden uansett. Det blir veldig godt. Jeg lager ikke opp store porsjoner, men bare det vi trenger der og da, feks. til vafler og lignende. Bare tar ut frosne usukrede bær, tiner dem og rører dem godt sammen med søtstoff.
Bær og CC er ikke tillatt på induksjon bl.a. på grunn av effekten de har på blodsukkeret. Men det er jo bare de to første ukene da. Etterpå kan du legge til etter stigen her:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.