Dagens sære spørsmål..... I Pepsi Max er det jo koffein, som er vanndrivende (?). Men på en annen side så er det vel mye salter i PMaxen, som kan binde vann? Så, binder den mye vann eller driver? I helgen skeiet jeg nemlig ut med en del PMax, men ikke med mer mat. Har ikke spist særlig saltmat heller. Og likevel så har jeg lagt på meg litt. Siden jeg ikke har spist mer enn vanlig så regner (håper) jeg at dette er vann (jeg vet at noen kan bli sultne av søtstoff og derfor spise mer, men det har ikke skjedd i dette tilfellet). Noen som vet?
Hm, ja da kan det ikke være den. Men jeg drakk også Farris, og det er vel mer salt i den, når jeg tenker etter. Om ikke så var vel dette et av de små mysterier i livet. Og uansett så er ikke Pepsi Max noe å leve av og på, så det beste er vel å begrense det.
Ja, kanskje søtstoffene har den evnen også? Blant andre uhumske evnene de har........... Men jeg trodde at siden pepsi max inneholder koffein så ville den fordrive vann. Men trolig ikke. Helsekost er det uansett ikke, vanndrivende eller ei. I dag er det vannvogna igjen i allefall.
Jeg har også blitt mer ømfindtlig ovenfor salt etter at jeg sluttet med potetgull, ferdigmat, kjøpebakverk og halvfabrikata. Det er tydeligvis masse salt i dette. Jeg prøvde for en stund siden å spise ferdigpizza og holdt på å forgå av tørst! Aldri har jeg reagert sånn på ferdigmat! Det var verre enn å ha spist masse spekemat!
Hvis du må tisse etter å ha drukket Pepsi Max har du drukket for mye ! :)
Pepsi Max er hverken mer vanndrivende eller vannbindende enn andre drikker !
[color=purple][/color]
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.