< Tilbake til oversikten

Målet?

#1

Summer sa for siden:

Kom dette bildet med?

I allefall: (om jeg har klart det)

Ser denne reklamen inne på slankenett, og så tenker jeg: Er det virkelig noen som vil være så tynn???

For meg ser det bare usunnt og slitsomt ut, og jeg lurer på om det er dette som er drømmen til de som slanker seg?

(bare nevner det, tenk et stort deilig Atkinsmåltid med 200gr. kjøtt og masse salat til inni den magen... ooops, en stor kul jo, og for ikke å snakke om et slikt måltid og ikke vært på do på tre dager.... ooops, 4mndr på vei jo...:rolleyes: - og ja, jeg snakker av erfaring... ;) )


#2

HP sa for siden:

Utgangspunktet dette... ;)


#3

Summer sa for siden:

Hæ?


#4

HP sa for siden:

Utgangspunktet ditt! :D


#5

Summer sa for siden:

Å, sånn å forstå... ;)

:visemuskl


#6

Summer sa for siden:

Altså, det jeg lurte på er om dette er idealet...?


#7

MHM sa for siden:

Ååå - var det det du lurte på! ;) Skjønte ikke det jeg...
For å være ærlig, så fenger det kanskje ikke i dette forumet å "rakke ned" på en for tynn kropp, når man er for tykk selv... Med fare for å ikke kunne sette seg inn i andre situasjoner enn min egen: Ja, jeg skulle heller sett slik ut enn slik jeg gjør i dag. Men det er ikke dermed sagt at damen på bildet representerer mitt ideal. På ingen måte.
Jeg klarer ikke formulere meg riktig kanskje, men jeg prøver altså å forklare hvorfor du ikke har fått ti-femten oppildnende innlegg på denne tråden. :p Dessuten var kanskje noen redde for å bryte inn i den ekteskapelige disputten... ;)


#8

Summer sa for siden:

Det var det jeg tenkte... ;) [/color][/font][/font][/color]

Er med deg på den tanken om at en ikke rakker ned på den retningen en ønsker å ta selv.... Det ville jo være å sette kjepper i hjulene sine.. :p

Men når det er sagt, så var det på ingen måtre et forsøk på å rakke ned på noens kropp, bare et forsøk på å se nyanser, det er ikke bra å være for tykk, men det er heller ikke bra å være for tynn. Spørsmålet mitt er jo om de som er overvektige ser dette, eller om det er et ideal å være tynnest mulig?

Jeg tenkte litt i forhold til hvor denne reklamen er også: på slankenett... Når den frem hos overvektige? Er det dette som er idealet?
(det du sikkert oppfattet som nedrakking, var et forsøk på å få frem medaljens bakside:utenutryk )
[color=#000000][/color]


#9

Fedonisten sa for siden:

Vet ikke helt jeg, Lise. Det jeg imidlertid har erfart hittil i livet er at jenter er ganske spesielle på dette området. Og jeg snakker om jenter i alle aldre :stortsmil

Det er akkurat som om vi har vanskelig for å se oss selv av og til. For all del; kanskje gutter (i alle aldre ;) ) også er sånn, men det har jeg altså liten erfaring med selv.

Ei jente kan - se ei anna jente og være forferdet, rystet, oppgitt osv. over hvor ekstremt tynn og syk denne andre jenta ser ut. SAMTIDIG kan ønsket hos den første jenta være å bli akkurat så slank selv. For det er kanskje akkurat slank hun er. Denne jenta som man omtaler som tynn og syk....

Jeg tror det heter misunnelse. Ikke så lett å forklare hva jeg mener - er det noen som følger?

Tåkete hilsen fra Fedonisten


#10

Grand Dame sa for siden:

For meg er det ikke snakk om noe ønske om å bli slank.
Først og fremt vil jeg bli sunnere.
Jeg vil gjerne ta av en del kilo, men innser at selv om jeg ifølge "Boka" burde veie 55-60 kilo, så vil jeg "bare" ned til 75.

Da vil jeg være lubben og god, akkurat slik jeg pleide å være og som jeg trivdes med.
Allikevel betyr det at jeg må ned 35-40 kilo for å komme dit. :wink:


#11

Summer sa for siden:

Jeg følger deg....
Litt derfor jeg stiller dette spørsmålet....
Jeg har alltid vært tynn, - og fritt vilt for alle som ønsker å fortelle meg hvor tynn jeg er og at jeg bare MÅ legge på meg.. :rolleyes: de samme menneskene sier også i neste nu, at jeg skal da ikke snakke som er så tynn og fin! :p

Ikke særlig artig. Har skap mye problemer i selvbildet mitt...

Misunnelse ja... nettop derfor: er dette virkelig idealet?

(kansje jeg mikset kortene litt med å legge til min vurdering... - kansje jeg kan legge til at jeg for all del ikke har noe i mot slanke mennesker, eller tror at alle er anorektiske, men jeg synes dette bildet ikke så helt frisk ut fordi: nesten ikke fett på kroppen, kan se ribbena, og ikke noe særlig muskler under magehuden og omtrent manglende muskler på hoftebeina..)


#12

Nille sa for siden:

Hvis noen hadde kommet og sagt jeg kunne se slik ut i morra ville jeg IKKE akkurat ha lagt meg ned og blånekta nei !!

Men ideal.....tja......nei, ville ikke ha klagd heller....

I'm not over weight, I'm undertall ! So there !!


#13

HP sa for siden:

Nå har vel diskusjonen avsporet litt her... :)

Synes dere dette er en passende reklame på en slankeside? Er det ok å bruke "anorektiske" kropper som ikke hadde klart å holde seg oppreiste igjennom en hel arbeidsdag med etterfølgende familieliv som ideal for mennesker som ønsker å gjøre noe med sitt helseproblem? Blir litt tåpelig å gå fra ene ytterligheten til den andre! :rolleyes:

Eller hva med denne CLA-dama som er 26cm rundt livet...
Og ja jeg vet det er tommer, men hvor står det i reklamen???
[size=1][/size]
Et spennede og veldig viktig tema dette, spesiellt for oss som er på et lavkarbokosthold, med proteiner og fett, for da blir faktisk kroppen på bildet uoppnåelig!

Vel var det nok vitaminer til at debatten fortsetter??? :p


#14

Fedonisten sa for siden:

Nei, det har den ikke gjort syns jeg. Men vi gir kanskje andre svar enn du kunne ønske at vi ga?

Passende og passende. Det er tynne folk som selger, det er lite vi får gjort med det. Og som du leser av flere av svarene her - så er ikke det å bli tynn en avskrekkende tanke for så mange. Du kan like det eller ikke, men sånn er det tydeligvis. Dessuten er ikke kroppen på bildet anorektisk - jeg har vært tynnere enn vedkommende på bildet tidligere - og hadde ikke anoreksi. Kroppen min var imidlertid heller ikke manipulert sånn som dette bildet 1000 % sikkert er, og jeg gikk ikke og holdt inn magen hele dagen.

Sikkert, HP. Jeg lurer imidlertid på om du får de svarene du ønsker deg... ;)

Morgenhilsen fra Fedonisten - som ikke gir eller tar ryktepoeng.....


#15

HP sa for siden:

Det var da riktig bra det da! :p

God morgen Fedonisten! :D
Ønsker deg en riktig strålende dag videre! :cool:

Men det var da voldsomt så såre dere kvinner er på dette punktet da... :rolleyes: Kansje nettopp derfor dette er en viktig debatt å ta opp... Hvorfor skal tynnhet selge, hvorfor skal kvinner innbille seg at det er dette som er idealet... Det er faktisk psykt å innbille seg slikt... Ikke rart at mange har anoreksi og andre spiseforstyrrelser, og at folk flest sliter med selvtilliten når det kommer til sin egen kropp!

Når det gjelder svarene jeg vil ha, så aner jeg ikke hva dem er... Jeg ønsker en diskusjon... ikke bare noen korte meninger, som ikke engang leder til noe diskusjon...

Har dere virkelig tenkt på hva det innebærer å være så tynn som dette bildet?


#16

Albertine sa for siden:

Hadde det vært mulig for meg å få en sånn figur, så JA TAKK. Er målet mitt å bli så tynn? Aldeles ikke. Jeg er realist, og vet at for å få til noe sånt måtte jeg bli trukket ut til å være med på Ekstrem forvandling ti ganger på rad. Jeg kan ikke veie så lite uten å måtte amputere noe. Jeg skal ned til en vekt der jeg kan trives, der jeg kan kjøpe klær uten å gå i elefantavdelingen, og der jeg kan kalle meg sunn og frisk. Men jeg er voksen og klarer å tenke meg til dette selv. Det er verre med tenåringene som veier 57 kilo, ser et sånt bilde og prøver å gå ned åtte kilo bare for å komme under 50-kilosmerket på vekta.


#17

HP sa for siden:

Ja takk sier du... hmm... hva med å måtte gå på barneavdelingen å handle klær fordi du ikke finner bukser med LITEN nok livvidde? :)

Du setter jo fingeren innenfor poenget mitt... Ikke alle som er som er realister... Hvorfor skal vi være det? Alt er oppnåelig... det er prisen det kommer an på... :)


#18

magdalena sa for siden:

Ja takk...Jeg ville sett slik ut.Har vært tynn(og spinkel),og jeg sikter dit igjen,men hvert delmål er en liten seier.:cool: Døm meg den som vil,men for meg handler det om å føle meg vel!


#19

HP sa for siden:

Akkurat det som er poenget mitt da! :cool:

Hvem ville følt seg vel i en slik kropp? Det eneste som er vel er det visuelle? ;)


#20

Anitra sa for siden:

¨Hadde jeg følt meg vel i en sånn kropp? Mulig, men ikke særlig realistisk for min del. Jeg er lita og har kraftig benbygning og er realist. Ser mange av "småjentene " her i byen som sliter. De slanker seg til det sykelige. Derfor er jeg også nøye med å ikke si til min datter på 7 år at jeg ikke slanker meg. Så vi får bare se hvor langt jeg har kommet om 1 år ;)


#21

HP sa for siden:

Mange realister her... som ikke syns noe om at småjenter slanker seg til det sykelige... samtidig så hadde det ikke gjort noe å sett sykelig ut selv? Eller er det ikke det dere sier? :rolleyes:


#22

magdalena sa for siden:

Jeg synes ikke den ser sykelig ut.Synes den ser trent og sunn ut,hvis man skal vri litt om på det,så ser ikke tykke mennesker også sykelig ut?Det er jo ikke bra det heller..Men overvektige kan jo selvsagt være sunne de og,har jo mye med arv og kroppsbygning å gjøre.Uansett,jeg bryr meg ikke om hvordan kroppene til folk er og hvorfor,ønsker bare selv en slank kropp,noe slikt som på bildet:_prikk:


#23

HP sa for siden:

Er vel kansje det som er poenget mitt?

Er det slik at det er det samme hvordan en har det, bare en er tynn?

En jeg kjenner begynnte på atkins, hun tok av 3 kilo på 6 uker... hun gav opp fordi vekten ikke gikk lavere - fordi hun ikke tok av mente hun... Alle rundt henne derimot så jo at kroppen hennes virkelig hadde endret seg... men det eneste som betydde noe var hva vekten viste... Går det an å se seg blind? Realist eller ikke? :p

Hvorfor er det slik at vi må stemple oss selv som realister for i det hele tatt å kunne være sunne? :confused:


#24

Nille sa for siden:

Ja, jeg har et par artikler å oversette ang vekt/mål/utseende/selvbilde etc ...... når skal jeg få tid til DET da ?? phu

Hva som er "pent", "slankt" eller ....kommer an på øyet som ser. For min venninde på 120 kg er jeg TYNN, - for min venninde på 50 kg er jeg tjukk. For meg selv er jeg meg, rund, frodig, som godt kunne tenke meg å passe inn i klærne i skapet ...bl.a. bunaden, - og bevege meg på en badestrand uten å føle meg utilpass i badedrakt (jeg har speil på veggen og en sterk estetisk sans som spiller inn på min selvfølelse, jeg syns rett og slett ikke det er pent med valker som henger og dingler overralt eller gamle toppløse damer med puppene på knærne ! Alle kropper er vakre på sin måte, men forskjellige kropper appelerer til forskjellige mennesker). Det er MEG det handler om, ikke hvordan andre ser meg.... Kropp og vekt føles forskjellig for alle. Når man blir eldre blit man mer avslappet (ref gamle toppløse damer med pupper på knærne, - eller slengt over skulder'n for den saks skyld...)

Reklame med tynne sunne/tynne usunne kropper kommer vi aldri forbi... å si at mennesket i reklamen ser anorektisk ut er vel å trekke det vel langt ?? Har sett adskillige anorektikere, både i "real life" og i dokumentarer om emnet..

Ser en veltrent slank kropp jeg.....( i annonsen) men som sagt... det er øyet som ser...


#25

magdalena sa for siden:

Nesten som jeg skulle sagt det selv,Nille!Er ikke så flink til å formulere meg.Nå er jeg jo ikke så gammel,men har mer avslappet forhold til kroppen min nå enn tidligere.Jeg har som mål å komme inn i klærne mine igjen,og føle meg vel,er ikke fornøyd slik jeg er nå hvertfall.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.