Jeg ser det er flere tråder rundt emnet Dextrose, men jeg blir allikevel ikke klokere...
Jeg har ikke vært oppmerksom på dette før i dag, så her har jeg nok lempet i meg pålegg med sukker hver dag i snart den månede lange lavkarbokuren min :mad:
Har bare vært oppmerksom på karbohydratene, og er det lite med dem er det good - der har jeg visst tatt feil gitt :(
Men hva spiser dere egentlig av pålegg da, når alt jeg finner av skinke, salami, fårepølse osv faktisk inneholder dextrose tross lite karbo???:confused:
Jeg har visst ikke spist "lavkarbopålegg" denne tiden allikevel...
Det er en så forsvinnende liten andel dextrose i pålegg at jeg glatt overser det!
Det som er trist, er at produsentene ser seg nødt til å putte sukker- greier til og med i skinkepålegg og bacon......:p
Ja det sukkeret, jeg skjønner jo hvorfor helsen bare går èn vei etterhvert som generasjonene vokser! Snakk om å bli pumpet med "usynlig" sukker i absolutt alt vi spiser!
Tror jeg skal kjøpe meg en lavkarbo ku og en lavkarbo sau, til og med dyrene er vel full av sukker der ute på oppdrettsfarmene sine :(
Ellers føler jeg det går greit å leve lavkarbo Kitt! Men lite fremgang i formen, fremdeles i "ME modus" :(
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.