< Tilbake til oversikten

Klær og kropp

MissPivotal sa for siden:

Tusen takk! :stortsmil

Åh! For et flott kompliment :hearts: Tusen takk!

Takker og bukker!

I do try ;) Tusen takk! :love:

Jabba sa for siden:

Noen som har peiling på "hvordan kle en kropp" ??? Kom gjerne med innspill...

Marina sa for siden:

Hvordan finne klær mens man går ned i vekt da? Klærne jeg kjøpte i sommer har begynt å bli litt for store, men jeg tør ikke å kjøpe for små klær i frykt for at vekten stopper opp.. Str 44 var litt lite før sommeren, men er nå litt stort (yey :)) Er vel ikke noe å klage på, men gjør klesshoppingen litt kjedelig. Kanskje jeg bare må vente? :/

smgj sa for siden:

Symaskin? :)

Marina sa for siden:

Hehe. Hadde jeg hatt det og kunne bruke det, så hadde det vært en god plan!

ftdmia sa for siden:

Du kan hvertfall trøste deg med at alle føler det nok sånn fra tid til annen. Til vanlig elsker jeg kroppen min - hehe - men i de feile buksene så kan jeg synes at jeg får digre lår osv..

Det viktigste er å lære deg til å kjenne igjen de klærene som sitter fint på deg. Tør å eksperimentere! på TLC Norge har de jo "what not to wear" og det finnes jo mange andre type programmer av samme typen - her er det mye bra råd å få!

IKKE kjøp ting bare fordi de er helt OK. Vent til du finner noe som du bare må ha! Prøv gjerne å shoppe på nettet- det er kjempegøy! Hvis det ikke passer, sender du det bare tilbake.

På Asos.com får du for eksempel fri frakt begge veier.

Og hvis jeg må gi et råd om klær som jeg elsker personlig - velg gjerne topper som viser ryggen! Det er sååå fint, og det kan kle alle! Enten bare at man kan se litt av ryggen, eller hele. Det velger man alt etter hva som passer til en selv. Da må man selvsagt finne på en lur løsning med bh-en sånn at ikke bh-stroppen vises, for det er et no-no :)

Sugarpill sa for siden:

Ooops...jeg glemte visst denne tråden, igjen. Nå får jeg ikke opp bildene, kan du legge dem ut på nytt?

Jabba sa for siden:

Da prøver jeg igjen.... ler

Sugarpill sa for siden:

Oj! Du ville ikke være vanskelig å kle! Wow!

Jeg synes IKKE du er veldig bredskuldret, men så synes jeg selv at jeg er veldig bredskuldret, mens andre ikke ser det. Hvis du likevel føler at du er for bredskuldret, kan du velge v-hals, det smalner, men jeg synes ærlig talt at du kan bruke hvilken utrigning som helst.

Bruk gjerne lyse farger, både oppe og nede (men ikke hvite bukser, hvite bukser er eurotrash).

Du kan definitivt bruke mønstrede klær, både oppe og nede- helst ikke samtidig da, for mye mønster blir lett kaotisk.:) Skjørt og kjoler kan du godt boltre deg i, jeg ser for meg at både utsvingede skjørt og trange blyantskjørt.

Egentlig er det vanskelig å gi deg råd, for du kan gå med så og si alt. :)

De sorte støvlettene kan du bruke til skjørt, eller over jeans hvis de er vide nok (må være jeans med smale bein).

I alt: du kan slå deg løs og velge og vrake blant det du liker, for du har nå en kropp som ser bra ut i det aller meste. :)

Supert!!!! Ok - here we go.....
Beklager litt dårlige bilder - måtte bestikke min tenåringssønn med kronasjer for å få tatt bilder......det gikk litt fort i svingene...

Jeg er 35 år, liker klærne litt tøffe - ikke for søtt. Gjerne en del detaljer på klærne - men har hele tiden hørt at detaljer forstørrer så derfor har jeg ikke turt å kjøpe klær med "greier" og dill dall på....

Føler selv jeg er veldig bredskuldret og har en typisk "mannekropp".
Korte ben i forhold til overkropp. Sliter med å finne bukser da de blir for store over rumpa/låra (på siden av låret blir det ofte overflødig stoff)

Hvlke utrigninger passer jeg best ?
Kan jeg bruke mønstrede plagg ? Hvis ja - både oppe og nede?
Hvilke farger? Bør jeg bruke lyse farger nede og mørke oppe? Eller ???
Skjørt og kjoler har jeg vel ikke brukt siden jeg var liten - men det ser spennende ut...

Jeg ønsker å se litt kul ut...ungdommelig....Har nettopp investert i noen knalltøffe sorte støvletter som går til rett under kneet.....men aner jo ikke hvordan jeg skal bruke dem......

Er SKIKKELIG lost her så all hjelp er hjertelig velkommen!!!

Mammarosa sa for siden:

Jabba, ur smashing!

Om du er glad i skjørt, så tror jeg A-form hadde passet deg utmerket, gjerne om de er litt høye i livet. Du er slank, men for å fokusere på midjen er det fint med litt høyde livet. Det samme gjelder vel egentlig bukser, men personlig får jeg fnatt av bukser som er høye i livet.

Vil absolutt ikke påstå du er noe særlig bredskuldret! Topper med 3/4 erme, v-hals og båthals vil nok passe deg supert. Jeg føler meg litt stor i noen singletter og da kryper svømmeskuldrefølelsen frem ;)

Opp og hopp, ut og shop!

Jabba sa for siden:

Etheral og Mammarosa! Tusen takk for hjelp! Da er det kanskje bare noe jeg tror - dette med at jeg er så bredskuldret!
Synes det er flott at jeg kan bruke v-utrigning - det er det jeg liker aller best!

Det skal bli gøy å gå ut å handle nå da - uten å måtte ekskludere det ene plagget etter det andre som jeg måtte før....

Igjen - tusen takk for hjelpen! :-)

Albatross sa for siden:

Drar opp gammel tråd!!

Antoinette6 sa for siden:

Ja, den er fin denne her, Albatross.

Takk :blomster:

fiaborinorge89 sa for siden:

TS, jeg vet presis hvordan du har det! Og jeg tror det skal mye arbeid til før jeg klarer å dytte det "feite" bildet vekk

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.