Hei, jeg har lagt ut kostplanen min under spørsmål og svar, men siden jeg ser ut til å lande på Lindberg-kost, vil jeg gjerne be Lindbergister om kommentar, håper det er greit...:)
09: Greens. En halvtime etter: Havregrøt eller havregryn. Stevia. :)
12: Youplait, evt nøtter, en neve.
14: 2 riskaker m en boks tunfisk og olivenolje-evt 2 knekkebrød m 1 boks makrell i olivenolje (eller evt. salat)
16: 2 halve avokado m urtesalt.
18: Middag: Kalkun, fisk eller lammekjøtt m grønnsaker (etter oppskrift, Rømertopf eller stekepose er favoritt)
Vann og te utover kvelden. Evt en youghurt eller en neve valnøtter.
Lørdag: Diett-gele m agavesirup eller litt mørk sjokolade.
Drikke: Et par flasker vann, Farris, et par kopper te eller kokt vann og en kaffekopp eller to m H-melk(greier ikke fløte)
10: Riskaker er bare tom energi og stappa med karbohydrater = ikke særlig balansert, så dem hadde jeg bytta ut med knekkebrød med 100% fullkorn. Finnes et par typer av dem i butikken, så bare til å lete seg frem. Men hadde nok ikke spist mer enn 2 knekkebrød om dagen evt ei Lindbergskive med masse pålegg. Eller selvlaget lavkarbobrød da:)
14: Som sagt, hadde jeg kun spist knekkebrød èn gang om dagen. Bytt heller ut med salat, egg kokt/stekt/omelett/røre osv, grønnsakssuppe ala hjemmelaget blomkålsuppe, tomatsuppe ol med en proteinkilde i osvosv.
Ett C-måltid om dagen er en grei regel å forholde seg til.. (eks: masse pålegg med to knekkebrød / ei lindbergskive til eggerøre eller med masse pålegg på / balansert havregrøt av store havregryn / en moderat porsjon med fullkorns pasta, ris, couscous ol til middag.
Ellers ser det bra ut:) Pass på så ikke det blir for mye nøtter. Lett å overspise på dem. Og pass på å ikke spise for lite.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.