Jeg lurer på om man må begynne induksjonsperioden på nytt når man blir syk og må ha f.eks. hostesaft eller medisiner som inneholder karbo?
Nå har jeg f.eks. en vrien halsbetennelse som jeg ikke blir kvitt. Vet av erfaring at det som hjelper er te med honning og å drikke litt fløte om kvelden (lindrer). Vet jo også at honningen inneholder masse karbo.
Min filosofi er at ved sykdom skal fokuset alltid være på å bli frisk... det er viktigere enn vektnedgang. Kroppen vil være så stressa uansett med å reparere seg selv at om noe av det kan fjernes ved å feks drikke te med honning - da synes jeg at den honningen er lov. :)
Jeg vet at å avstå fra sukker er "best" siden det er fôr til bakterier etc også, men... for helhetlig psykisk og fysisk velbehag, spis/drikk det som lindrer, og som du får i deg!
Når du er frisk igjen kan du tenke på hvorvidt du vil, eller synes du trenger, å forlenge / restarte induksjonen. :cool:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.