Etter 7-8 uker uten en eneste smell, uten en eneste knekkebrødbit eller noe annet ulovlig klarte jeg i dag å kaste innpå 8 Gjende kjeks.
Var på kino med lille, vakre sønnen min - hadde ikke spist lunsj og jeg klarte ikke å sette opp noe som helst mot den kjekspakken som han satt og koste seg med.
Jeg leste bakpå pakken, og den sier 5 karber pr kjeks.
Det er 40 det. På 10 minutter. 40 karber.
Hva kan jeg forvente meg av denne utskeielsen?
3-4 dager innhenting? Eller er det ikke så gale som jeg vil ha det til?
En ting jeg har lært meg (etter utallige kurer og dietter), er at du må ikke tenke at: Nå har jeg allerede sprukket, så nå kan jeg like godt være usunn resten av dagen/helgen/uken... :P
So what, det var et svakt øyeblikk... :) Men det viser også hvor viktig det er å spise når man burde! ;)
Tror ikke de 40 karbene vil sette så fryktelig dype spor at det gjør noe. "Børst det av deg" som Gerd skriver, og tenk at det var en engangsforeteelse... ;)
Hva angår hva du kan forvente - Det er ganske individuelt hvordan man kjenner at man har hatt en sprekk, tror jeg. Når jeg spiser meg brått ut av ketose får jeg liksom fyllesyke dagen etter, og så litt hodepine når kroppen vender tilbake til ketosen. Hvis utskeielsen min varer noen dager blir jeg både trøtt og grinete og føler meg skikkelig syk.
Og det er viktig, det med å prøve å unngå å tenke "Nå har jeg allerede sprukket, så da kan jeg vel spise [hundre tusen andre karbobomber] også..." - der har jeg vært, det er ikke verd det, hehe.
Jeg var inne på tanken, skjønner dere.. Ja, nå kan jeg vel bare fråtse videre i dag.. men tenkte også at det er vel det dummeste du kan gjøre!.
Jada. Så da får det bli en god tur i kveld. Opp fjellsiden og ned fjellsiden.
Har akkurat vasket huset også, så brant vel opp et par kjeks der. ;)
Igjen, takk for støtten.
Lykke til videre alle flinke!
:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.