Hei! Er det noen som har noen mening om hvorfor over de siste 3 dagene jeg har gått ned i vekt men magen vokser? (ikke bare mage - sidene også) Virker som jeg er helt oppblåst..jeg gikk fra 84 kg på fredag til 82.8 på mandag og 82.4 i dag men alt er så stramt rundt livet. Jeg får ikke kneppe buksene en gang! Jeg vet jeg har drukket mindre vann enn vanlig men det har jeg gjort nå i 2-3 uker så tror ikke det blir plutselig reaksjon fra det? Kan det være noe jeg spiser - for eks mine hjemmelaget knekkebrød? (nannas oppskrift) Jeg blir helt fortvilet... :eek: Vanskelig å glede meg over vektnedgang når det ser ut som jeg er større enn før! Setter veldig pris på deres meninger....:o
Nope, thank God...hehe. Har fjernet livmora så det er ikke et problem.
Når det gjelder dobesøk, tja stort sett 1 gang pr dag, vanligvis på morgen. Men i boken står det at det er ikke uvanlig. Jeg skal prøve å få i meg mer vann, har vært veldig slapp med det :o. Det er bare så kjipt! Det var det beste med hele kuren - at magen begynte å forsvinne...sukk. Jeg får gi det noen dager og ser hva skjer. Skal ikke slutte med kuren uansett, bare tenkt kanskje noen andre hadde opplevd det samme og hadde noe råd. Takk Gerd!
Vann er viktig for å få avfallstoffer ut av kroppen :ja:
Tenker også at de knekkebrødene kan gjøre deg oppblåst også, spesielt viss du drikker lite vann :)
Ja jeg var redd for at knekkebrød ville ha et eller annet å si, det er en del frø...har hatt 3 stk både søndag og mandag. Jeg skal prøve å bruke de litt mer sjelden og pøs på vannet og se hva som skjer :)
Hei!
Jeg vet ikke om du spiser frukt, men vet av egen erfaring at frukt og kornmat er dårlig kombinasjon. Spesielt frukt som eple, pære og druer. Da blir man skikkelig oppblåst. Leste at frukt spises best på tom mage, for den bruker så kost tid gjennom magesekken. Hvis d ligger korn der fra før som fordøyes tregere skaper d mye gass og oppblåsthet. Noe kornmat i seg selv også kan gjøre tror jeg. Lykkke til!
Jeg spiser ikke frukt - er på ketogen kost. Men riktigere sagt, jeg spiser ikke frukt til vanlig men spiste 2 jordbær i pisket krem både søndag og i går..kanskje det var nok å ødelegge? hmmm :confused:
Jeg har også dager hvor jeg knapt kan kneppe buksen... men det går bestandig over så jeg bekymrer meg ikke så lenge den ikke blir altfor trang i beina! ;)
Jeg regner med at 1 gang på do er bommelom, men tisser du mye i løpet av dagen? Når jeg drikker masse vann, så må jeg vel på do rundt 1 gang hver/hver andre time.. (jeg drikker kaffe også)
hehe ja tissing foregå hele dagen! Vann, kaffe og litt te innimellom så det er nok væske som må ut! :D Men det har vært litt bedre etter kroppen ble litt vant til alle vannet...
Jeg samler vann nederst på magen (nesten bare der...) av salt mat, søtningsstoffer (pepsei max o.l) eller rett og slett når jeg drikker for lite.
Prøv å drikk vann med litt sintron opi, sitron skal være vanndrivende.
Kan det være psykisk? Jeg har gått ned over 15 kilo, men når jeg ser meg i speilet ser jeg fremdeles den jenta som var 15 kilo tyngre. Når jeg ser bilder ser jeg derimot realiteten..hva med å ta bilder og se om du ser noen forskjell fra tidligere?
Bilde?? Yikes, nei takk :eek: Når man er vant til å veie 50-55 kg så tror ikke jeg kommer til å se noe forskjell uansett :) Men jeg vet jeg går ned, vekten sier så og jeg har blitt fortalt at folk legger merke til det. Det er bare det siste 2 uker at magen plutselig står ut igjen - får ikke knept (sp?) bukser...(eller er det kneppet?) Ja ja, norsk har blitt verre også...:D
quote=ada-emilie;929838]Har du spist sukkerfri sjokolade med maltitol eller mange sukkerfrie drops?[/quote]
Ja jeg spiser litt sjokolade med maltitol inni mellom - tror du det har noe å si?? :confused:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.