Hey dere,
Dette er min første dag på lav-karbo planen. Begynte dagen med en omelet med tomat, skinke og feta. Hadde tenkt et glass fersk presset appelsinjus ved siden av, men leste et sted at frukt slett ikke altid er godt. Hva synnes dere om å ta et glas fersk appelsinjus ved frokosten?
Det kommer an på hva du legger i lavkarbo, lavkarbo er så lenge du får i deg under 130 gram karbo per dag. Med en slik grense er det plass til en frukt og ett glass jus.
Dersom du vil i ketose og leve strikt lavkarbo så er det ikke anbefalt med jus eller frukt utover enkelte bær.
Et glass appelsinjuice innholder masse fruktsukker som du nok bør holde deg unna!
Sukkeret vil få kroppen til å skille ut insulin og insulinet vil be fettet du akkurat har spist om å løpe inn og lagre seg i fettcellene sine! :eek:
Og det var vel det du helst ville unngå ved å spise lavkarbo? Eller?;)
Frukt, i hvert fall mer enn en bit eller to, er ikke forenelig med lavkarbo i særlig grad!:nei:
Ja, lav-karbo og lav-karbo. Hva skal man si..............Jeg har bare tenkt å kutte ut noen av de store karbo-bomber (hvit brød, poteter og sånn) og spise mere proteiner og grønnt og sånn. Det er ikke meningen å komme i ketolyse eller noe. Tidligere erfaring viser at jeg ikke klarer å fullføre et ordentlig dieet, så det er mere en livsstil endring som jeg prøver.
Ja, det skal jeg gjøre litt senere i dag. Har sittet litt for lenge her tror jeg, nå må jeg haste meg å komme til job :eek:
Stor takk for hjelpen! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.