< Tilbake til oversikten

Løs i magen av lavkarbo?

Sorgfri sa for siden:

Hei!

Jeg har lest flere steder at man kan bli hard i magen av å legge om kosten til lavkarbo, mens jeg som tidligere var litt hard i magen, nå er blitt skikkelig løs! For å si det sånn så bare renner det ut... :o

Er dette vanlig, skal det være sånn? Har vært sånn siden jeg la om helt for en uke siden. Hva kan jeg gjøre med det? Gå på Immodium hver dag? :rolleyes:

Megvel sa for siden:

Spiser du mye fett kan det ta litt tid før magen blir vant til det. Spiser du mye cocosa (kokosfett?), maltitol (bars, "sukkerfri sjokolade")? Begge er førende.

Sorgfri sa for siden:

Hei!
Niks, har ikke prøvd kokosfett enda. Og spiser ikke sånne bars heller. Drakk en del cola zero i helgen da, kan det virke på samme måte?

Rin sa for siden:

De første 1-2 ukene kan nok regnes som en overgangsperiode for magen din. :cool: Jeg får som regel bare problemer når jeg har fått i meg for mye kunstig søtning, ellers er toalettbesøkene eksepsjonelt uproblematiske, om enn langt sjeldnere enn på høykarbo-kost.

Charlott sa for siden:

De første ukene mine holdt jeg meg i trygg avstand til toalettet.... fettdiarè DeLuxe! Men, det ga seg etterhvert som kroppen venner seg til fettet og den nye kosten.

Det du kan gjøre er å kutte ned litt på fettet for så å øke litt rolig :)

Lykke til! ;)

blåbær sa for siden:

Tar du magnesium? Jeg får litt løs mage hvis jeg tar for mye.

Sorgfri sa for siden:

Takk for info og råd alle sammen. :-)

Ja, jeg tar 3 tabletter magnesium i døgnet, dvs. 600 mg totalt.
Ble anbefalt det i boka til Hexeberg.

Ser ut til at det har roet seg litt nå da. Håper det! :-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.