Jøye meg nå fyrte jeg meg vist opp i lunchen ja....kanskje litt mye men det er tross alt bare tirsdag.. hehe.. Fikk en kommentar som provoserte meg! Jeg hadde kjøpt lunchen min bestående av en salat og en seibiff. Seibiffen var ren fisk, ikke noe panert greier og sånn, derfor perfekt for meg. Så kommer en nisse og setter seg ned med sine fire brødskiver og en wienerbrød. Han ser på maten min og sier: "Se her ja, du kjører på med full pakke ser jeg, varm mat og greier, tenkt og sovne før klokka et du eller???"
Greit tenkte jeg, og min umiddelbare kommentar var at jeg tror vel man sovner fortere av den enorme bolla du har kjøp enn en fisk, for og ikke snakke om brødskiver!
Tenk! ;)
Jeg synes det er kult å få kommentarer på lunsjen min jeg. Salat med sild på, omelett eller hva nå jeg har med. Jeg gidder derimot ikke kommentere andre sin kjedelige brunostmatpakke. Jeg oppfattet ikke kommentaren om å sove som noe annet enn at vedkommende sikkert ikke visste hva som var politisk korrekt å si, så vedkommende bare sa noe?
Pleier ikke bry meg jeg heller, men her var det hele opplegget som bare irriterte meg, det rette tonefallet og den høylytte propagandaen over bordet som det bare var litt for tidlig i uka til og klare og ignorere.. hehe.. :rolleyes:
Mange går rundt med veldig rare tanker om sunt og usunt, uten at de kan begrunne det selv, engang. Den der med "varm mat er mindre sunn enn kald mat"(!) har jeg hørt mange ganger, det får meg som regel bare til å fnise. :p
Varm mat forbindes vel gjerne med middag, og normalen er gjern å spise middagen sammen med potet/ris/pasta, hvilket man gjerne blir søvning av, det var nok mer en assosiasjon, men likevel, virker ikke som en person som har så innmari mye å snakke om :p.
hehe Ikke noe å bry seg om, det var bare en dust. :)
Selv hadde jeg med Ziggys tomatsuppe på en liten termoskopp, solsikkebrød, smør, salat og fetaost fordelt på termoskoppen, en matboks og to småbokser. Etter en stund ble det noen laaaange blikk bort på hva jeg spiste og til slutt var det en som nølende spurte:"Unnskyld, men hva er det du spiser?" :lol: Jeg pekte og forklarte og de var veldig imponerte - hjemmelaget tomatsuppe og greier! De skulle bare vite hvor kjapt det går å lage den! :cool:
Sikker på at han ikke bare mente at du kunne bli trøtt av fisken? Det sies jo at fisk er sovemedisin, og det har jeg erfart utallige ganger selv når vi har hatt fisk til middag :)
Sinnataggen har roa nerva... ;) Problemet her var nok helst at dette er en person jeg stort sett har problemer med og takle... Men enig med alle sammen, teit og bruke energi på irritasjon, pleier ikke og engasjere meg i det heletatt, men han her virkelig traff avtrekker knappen ja!
Haha! Først ekstremt sint uten veldig god grunn - SÅ hive innpå en snickers! Starten på denne uka (som har vært litt vanskelig for enkelte ;) ) hadde jo blitt hevet med maaange hakk!
Alle "vet" jo at man blir trøtt av en fiskemiddag?? Når vi må spise middag på jobben og det er fisk til middag, så ligger de støkne alle mann en times tid etterpå. Det er helt sant!
At jeg IKKE svimer av -og heller ikke spiser poteter, men mye mere fisk, ser ikke ut til å rokke på det "fakta" at man blir trøtt av fisk :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Jeg blir veldig trøtt av torsk og sei og spiser ikke poteter til ;) Laks og ørret blir jeg ikke trøtt av :)
Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk gidder å kommentere lunsjen til folk. Jeg har aldri fått noen kommentarer på min mat uansett hvor "merkelig" den måtte være, og gir da selv blanke i hva mine kollegaer måtte finne på å spise :rolleyes:
Jeg spiser nesten aldri hvit fisk, så det vet jeg lite om, må jeg innrømme. Men jeg vet at jeg blir trøtt av pasta, særlig ...
De eneste kommentarene jeg fikk på min lunsj (hadde også med ganske fargerike lunsjer, som hjemmelaga tomatsuppe, middagsrester av indisk gryte, kyllingvinger og hummus etc etc) var at det så godt ut :).
Haha! Takk for informasjonen på hvorfor jeg IKKE blir trøtt av fisk! Eller har hvertall ikke merket mye til det... jeg er av de som steker kjøttet til det blir skosåle og er like redd for fisk - så det hender vel at den blir kokt ja! ;) Men nå skal jeg jammen meg tenke over det neste gang jeg spiser fisk, eller hvit, for laks spiser jeg nesten hver dag og trøtt har jeg ikke merket... Da blir det nytt prosjekt. Gøy. :)
Det er ikke uten grunn at vi har uttrykket "Av torsk blir man dorsk" :D. Bare kjenn etter neste gang dere spiser fiskesuppe- man vil jo bare stupe ned i sofaputene!
Det er forskere som mener at dette metaboliseres lettere, slik at energiopptaket blir mer effektivt. Forskningen jeg leste handlet om barn i skolen som fikk varm lunsj vs. kald lunsj. De med varm lunsj fungerte bedre resten av dagen, siden energien kunne brukes til å arbeide, ikke til å forbrenne mat. Det ble også pekt på at det varme måltidet omdagen vi har, nemlig middag, gjerne kommer for sent, fordi vi slapper av etter måltidet. Vi nytter oss ikke av denne energibesparingen.
Er vant å få kommentarer til lunsjen min. Ofte er det oppvarma rester fra middag. Har en kollega som ikke liker fisk, hun bruker å rynke på nesa. Prøver å unngå å sette meg ved siden av henne de dagene jeg har fisk i lunsjboksen.
Jeg pleier også å få kommentarer, men de er mest av typen "hva er det du har med i dag??" De fleste vet at jeg spiser lavkarbo og er vel litt nyskjerrig på hva det er og hvordan det går i hverdagen.
Det går fint an å spise torsk og sei uten å bli trøtt. Gjøres slik: Til hundre gram torsk inntas ca 150 gram fett samtidig. Bingo!
Virgin Cocosa går fint, men det gir en veldig....skal vi si artig opplevelse :))
Åhhh jeg blir så irritert når folk skal blande seg oppi hva man spiser eller for den slags skyld har på seg eller hva som helst egentlig :mad::mad::mad:
I går spiste jeg to av nannahs knekkebrød til frokost, jeg hadde brukt et egg på hvert knekkebrød og da kom jo selvfølgelig kommentaren: Det var da voldsomt med egg du hadde lagt på , fra en av mine kollegaer. Jeg tenkte bare at det skal jo du ta fart og drite i. Seinere på dagen slengte jeg en kommentar tilbake ang hans lunchvaner og han blei så sur og jeg fikk den leksjonen. Virker som om de som er flinkest å komme med tåpelige kommentarer er de som tåler minst å få noen tilbake :p
Hvem er mest sprø spør jeg da? Den som vil spise (evnt. alene)i fred for andres nese og kommentarer oppi maten eller den som ikke vet å holde seg på matta?
Hehe...bare babling egentlig, og spise boller ble man verfall IKKE trøtt av etc... avsluttet hele med at han ville bare være hyggelig med den kommentaren og "jeg unner deg maten din".
Javel, takk for det da, så snilt av deg, da kan jeg fortsette og spise sånn da, hadde jeg ikke gjort uten hans godkjenning nemlig! ;)
Takk gud for denne tråden! Jeg må blåse av litt damp etter lunchen i dag nemlig! :mad:
Ei berte i søsterfirmaet(vi deler kantine) så på salaten min jeg skulle ha til lunch og spurte "åjasså ja, er du på salaten nå da?" så hånlo hun jævlig høyt og lenge. Hun holdt kjeft da hun oppdaget at ingen andre lo og så blikket jeg ga henne. ALLE vet hvor hardt jeg har slitt med å gå ned i vekt, og alle vet at hun har null problemer med å være en str 36, likevel tar hun seg friheten til å mobbe meg for mine sorger. :mad::(:mad:
Jesus. Hva er det med denne ungdomsskolementalitetet, a? Herregud, nå må folk vokse opp, altså. Ja, for all del, det kan du si til henne om anledningen byr seg også. Er det noe voksne (evt "voksne") folk hater å få påpekt, så er det hvor umodne de er.
Og så har du min velsignelse til å lappe til henne. Neida :p.
(Jeg merker jeg er glad for at jeg ikke har kommet opp i noen sånne situasjoner, altså. Det kunne fort ha gått galt ...).
I det minste var alle de andre rundt deg modne nok til ikke å le. Ingenting verre enn folk som aldri har hatt vektproblemer som ser ned på oss!!
Min kjære er en av de som aldri legger på seg, eter pasta, poteter, sukker drikker, sjokolade hver dag. Men han vet det er pga han er født sånn. Er ikke sunt uansett. Men men.
Det verste er at dette er en middelaldrene kvinne som ikke har kontakt med noen i sin nærmeste familie på grunn av at de visstnok snakker så masse stygt om andre ....... :o
Jeg vegret meg fra å gå i kantinen i dag, og nå er jeg HELT sikker på at jeg overhodet IKKE kommer til å gå dit i morgen hvertfall- jeg gjør som jeg har gjort til nå, jeg drikker shaken min foran dataen. Makan!
Det er derfor jeg aldri forteller at jeg slanker meg, bare at jeg ikke spiser det og det fordi jeg ikke tåler det. Så får de heller bli positivt overrasket om jeg går ned :D
En av legene(!) på jobb spurte i dag hvorfor jeg spiser lavkarbo.. For jeg går jo IKKE tydeligvis ned i vekt.... kommenterte han.. :mad: Jeg måtte spørre karen om han hadde hørt om stabilt blodsukker og fordeler ved det.. Og hvis jeg IKKE går så mye ned i vekt spurte jeg om han hadde hørt om inslulinresistens.. Fikk ikke svar.. Og legen presterer så å spørre om de som er fete har levd på napoleonskake hele livet siden de er blitt så fete for så på et blunk kan gå ned et kilo eller to i uka bare grunnet nytt kosthold med mye fett?? Hallo!! han trenger bare spørre kona si for ho er meget overvektig og ho sliter med vekta og jeg VET at ho overhodet ikke har spist napoleonskake, men heller vært meget nøye på hva ho har spist..Tror kona hans er isulinresistent jeg..
Neste gang så hånler du tilbake og sier at "det er i hvert fall ikkke JEG som tar kvelden når jeg får infarkt i 60åra"...eller noe slikt. At man er str 36, betyr ikke at man er sunn...
Jeg har ikke fortalt det direkte, men når jeg tidligere i år var VELDIG nazi på maten jeg spiste og alle så på facebook at jeg svømte 4-5 dager i uken og trente på Elixia resterende dager, så tok de jo tegningen så lenge jeg aldri fikk mindre stramme klær. I kombinasjon med hyppige legetimer hvor jeg alltid kom slukkøret tilbake på plassen min. Sukk. Håper Ketolyse er tingen for meg!:)
Det ville jeg kalt å leve sunt, ikke nødvendigvis å slanke seg. Og hvis noen spurte om jeg slanka meg på bakgrunn av det ville jeg blitt direkte provosert!
En kollega av meg spiser knekkebrød eller salat til lunsj, jogger 3-4 ganger i uka og han falt om med infarkt i treningsløypa!
Jeg lo jeg og. Men jeg lo av hu dama å dreit seg så jævlig ut. HahahaHAHA!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.