< Tilbake til oversikten

Kvalm!

Nupsida sa for siden:

Jeg blir så fort kvalm fortiden.. Tenker jeg på mat blir jeg kvalm, lukter jeg noe med egg, eller løk i brekker jeg meg. Å når jeg først spiser, spiser jeg meg ikke mett, men spiser litt så blir jeg kvalm..

Er dette vanlig?
Er så redd for hva dette vil si for kuren min, for er så lite jeg faktisk klarer å spise, så tror ikke jeg får nok i meg av hverken proteiner eller fett :(

Kitt sa for siden:

Det er helt vanlig å være kvalm en periode! Jeg fikk helt sjokk, mat har ALDRI før bydd meg i mot!:eek:

Men det går over etter hvert! Prøv deg på litt lett mat, se gjennom oppskriftene her og prøv noe helt nytt. Ikke dytt i deg fett om du er kvalm!

Du sulter ikke hjel på noen dager, slapp av!:)

Nupsida sa for siden:

Er godt jeg ikke er den eneste :) Jeg har sett litt på oppskrifter og slikt her, men det er enten løk, egg, eller en fløtelignende ting oppi de.. Jeg takler bare ikke de tre tingene nå! :S Men, jeg spiser mye kjøtt, bacon og slikt, så får jo i meg litt :) (men det er sikkert bare en liten kvartdel av det jeg spiste før!)

Kitt sa for siden:

Godt du er i ketose, ellers kunne man jo mistenke deg for å være gravid. Når det er helt spesielle ting som gjør deg kvalm, mener jeg!:eek:;):p:D

Nupsida sa for siden:

Haha! :) Neida, men jeg tror akkurat de tingene kommer av at jeg blir fort lei mat på en måte.. For eksempel, en periode hadde jeg totalt dilla på mac'n cheese, så jeg spiste det hele tiden, men ett par uker, jeg taklet ikke tanken! ble bare kvalm av tanken :s Og de siste to ukene har det gått mye i løk, fløte og egge-ting, derfor er det nok det som gjør det :/

ninasov sa for siden:

å... takk for at du spurte om dette, for jeg sliter med kvalme selv i dag... men da fikk jo jeg også svar da... :)

Minni1 sa for siden:

Da jeg gikk på ketolysekuren så var jeg også mye kvalm og hadde ikke lyst på mat. Det hjalp med sprø ,fersk isbergsalat ved siden av, så jeg spiste en neve eller to av det til hvert måltid .

Trulte67 sa for siden:

og jeg som alltid har likt isbergsalat klarer den overhodet ikke etter en stund på ketolyse/lavkarbo!! Det skyldes ikke overspising av akkurat den salaten, men jeg klarer den bare ikke......
Jeg har vært mye kvalm, jeg også, og derfor er jeg ikke i ketolyse lenger, ikke siden ca st.hans faktisk.

Devana sa for siden:

Jeg hadde også en skikkelig kvalmeperiode nå, men det gikk heldigvis over for et par dager siden. Mens det pågikk klarte jeg nesten ikke spise, men det er veldig viktig å spise enda man er kvalm, hvis ikke blir du i hvert fall kvalm, og risikerer å få syreproblemer - noe som gjør deg enda kvalmere...tro meg. Dette var jeg igjennom for 4 år siden, og det tok meg lang tid å bli frisk igjen. :/

Carisma sa for siden:

Jeg får sånne runder på lavkarbo. Da gyver jeg løs på asiatiske kokebøker, for det hjelper med mat som er mye krydret for min del.
Har også funnet ut at kvalmen egentlig skyldes at jeg er sulten. Jeg har klusset til sult-signalene i kroppen min, og kjenner ikke igjen sultfølelsen. Før hørte jeg det på rumling i magen og den innhule følelsen, men den får man ikke på lavkarbo. Jeg vet derfor at kvalm=alt for lenge siden forrige måltid. I de verste periodene prøver jeg derfor å spise smått og oftere for å ikke komme til de intense kvalmerundene.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.