Jeg har den siste uken gått over fra et relativt karbohydrat, fett, protein, alt jeg har lyst til å spise kosthold til lavkarbo. Jeg har fra før av litt forhøyet kolesterol og forhøyet blodtrykk, men tar ingen medisiner foreløpig. Noen som har erfaringer med dette? Kan det bli verre, evt. verre før det blir bedre? Hele familien min har hatt hjerteinfarkt (nei, jeg tuller ikke) og jeg vil ikke gå i samme fotsporet som resten av gjengen. Jeg er overvektig, og prøver selvfølgelig å gå ned nå, røyker ikke, men så er det dette med kolesterolet og blodtrykket.
Håper noen kan dele sine erfaringer :) Bør jeg styre unna noe spesielt i min søken på lavkarbomat?
Takk for linken, Kitt. :-) Vi har arvelig høyt kolesterol i familien min, og hver gang noen har fått hjerteinfarkt så har jo kolesterolet vært skyhøyt! Men dette blir kanskje noe annet. Jeg for min del ser ut til å ha kunne sluppet unna den arvelige delen, siden kolesterolet mitt ikke har vært helt i skyene enda.
Men du har helt rett, all bekymringen min rundt kolesterol, blodtrykk og gudene vet hva gjør nok ikke blodtrykket mitt noe lavere nei. ;) Jeg tar meg en liten leserunde jeg. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.