< Tilbake til oversikten

Jeg bare undres ... det muntre hjørnet

Anne sa for siden:

Man undres
Bare i Norge.... kan en pizza komme fortere hjem til deg enn en ambulanse.
Bare i Norge.... bestiller folk en dobbel cheeseburger, en stor pommes frites, og en cola light.
Bare i Norge... har bankene dørene på vidt gap, men kulepennene lenket til disken.

Og har du noen gang lurt på;
Hvorfor du må trykke "start" for å slå av PCen?
Hvorfor den trafikken som beveger seg tregest, kalles rushtrafikk?
Hvorfor det ikke finnes kattemat med musesmak?
Hvorfor ikke sauen krymper i regnvær?
Hvem som tester den nye og bedre hundematen?

Jeg bare lurer jeg......

Gerd sa for siden:

:lol:

Borghild sa for siden:

Smiler underfundig. ;)

Photobscura sa for siden:

Jeg undres litt over hvorfor katta mi drar inn mus og IKKE spiser dem, jeg. Tror han at jeg kommer til å gjøre det? :p

Gerd sa for siden:

• Hvor har mødrene lært alt det de advarer døtrene sine mot?:rolleyes:

Gerd sa for siden:

* Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aslaug sa for siden:

hihihi,morsom tråd:D:Dmer,mer:D

Popp sa for siden:

:lol: nei, man kan jo av og til undre seg over dette. Er det rart at vi tar igjen amerikanerne når det gjelder overvekt og helseproblemer?

:lol: Måtte le av denne, har ikke tenkt over det men smiler godt når jeg leser dette. Herlig innspill Anne.

Det er egentlig irriterende å tenke over rushtrafikken. Jeg skjønner ikke at folk i større grad tar tog/buss enn å sitte 1 og halvtime i kø. Er det ikke bedre å kunne lese på toget enn å stanpe i kø?

Areola sa for siden:

Ang rushtrafikken - fra en som pendler en time hver vei til jobb gjennom Oslo
Åneida. Toget - alltid stappfullt, alltid forsinket, og ikke minst; den må rekkes. For det går ikke "alltid" et tog.
Bussen - Må rekkes den også. Står ofte i mye kø, for den må jo gjennom hele sentrum. Umulig å sitte behagelig, og du møter ALLTID busssjåfører som kun vet om gass og brems. Behagelige stopp finnes ikke. En buss stopper OFTE midt i sentrum, altså.
Hadde jeg hatt råd, hadde jeg fått meg bil og kjørt. Da tar det som oftest minst 15 minutter mindre - med kø. (Og det aller beste hadde vært en el-bil. Men da er det mye som må ligge til rette pga lading)

Popp sa for siden:

Det gjelder sikkert andre veien også. Jeg ser bare de som skal inn til Oslo og kommer fra Vestfold. De på jobben forteller meg at de sitter i kø opp til 1,5 time.

Carisma sa for siden:

Ja, faktisk :ja: Katter viser fram fansgsten for å bidra til husholdet. Hvis man kjefter på de og kaster fangsten tror de at man ikke er fornøyd, og henter mer.... Så for at de ikke skal komme med så mye skal man rose de, og kaste slaktene i smug.

Vel, det så ut til at det funke å gjøre det sånn jeg gjorde det, for jeg var helt nøytral, og bare skuffa museliket på et feiebrett, tok med meg katta bort til vinduet og lot han se at jeg skuffet musa ut. Etter et par ganger, pluss at jeg husja han vennlig ut når han kom inn vinduet med et bytte i munnen, så har jeg ikke sett så mye som et småkryp her inne, og det har nå gått snart to uker :). Katten min er tydeligvis veldig smart :D.

Hevingen sa for siden:

Hvis det er spissmus så har jeg hørt at de ikke smaker godt. Jeg har ikke prøvd dem ;)

Men utekatten min pleier også å legge de fra seg, dog ute. Men hun har tatt med seg fugler inn. Både døde og levende/skambitte.

Jeg tror ikke det er spissmus. Vet ikke om det i det hele tatt finnes i Oslo Sentrum, men snutene på musene han har dratt inn har vært vanlig avrundede som hos gnagere. Og jada, jeg har hatt en fair share med fuglelik her også, og kåken full av fjær :rolleyes:.

Kanutten sa for siden:

Det sies at spissmus har gift i skrotten ett eller annet sted og at det er derfor katter ikke spiser dem... De bare dreper dem..

Men nå tror jeg katten min har skjønt at jeg ikke kommer til å spise fangsten hans. De siste par dagene har han dratt inn minst to spurver som han har spist opp i gangen. Lekkert :rolleyes:. Men ... han spiser dem i det minste, men hvorfor i all verden må han gjøre det i gangen, og ikke ute? Hm.

Borghild sa for siden:

Katta vil ha din beundring - den er "husets store jeger". He he

Ignite sa for siden:

Skjønner katta godt. Akkurat som oss menn når vi kommer hjem med godt kjøtt fra slakteren ;)

Så du sitter altså på gulvet i gangen og spiser halvparten og lar resten ligge igjen? Vakkert :p.

Ignite sa for siden:

Pffft, vi har alle våre små uvaner :p

Ja, og dette går helt klart på sjarmkontoen. Haha. Prøver å riste bilder ut av hodet.

Borghild sa for siden:

Nemlig.:p:p:p

Carisma sa for siden:

Katta venter sikkert også på at du skal servere kjøttet ferdig stekt med godt tilbehør :D

Linn H sa for siden:

:D haha!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.