< Tilbake til oversikten

Jillian Michaels 30 Day Shred start 6. juli, anyone?

Fofa sa for siden:

Har lest og lest i den tråden som startet i april nå, og kjenner meg supermotivert for å starte!! Da den apriltråden er så veldig lang, velger jeg å starte en ny nå, slik at jeg forhåpentligvis kan få med meg noen til å starte denne måneden:)

Jeg er på nattevakt nå, men har planlagt å sette filmen på nedlasting når jeg kommer hjem. Har den forhåpentlig inne til jeg våkner utpå ettermiddagen. Da er det bare å sette igang.

Noen som blir med?

MinMort sa for siden:

Jeg var med på forrige runde, men har fortsatt litt innimellom. Men nå blir jeg med deg på 30 nye dager, men kommer til å variere nivåene litt.
VAKKERT! LET'S GOOOOOOOOOOOOOO!! :D

Ferskenbeinet sa for siden:

jeg starta på ny 2. juli. Svitcher litt mellom levelene siden jeg var ferdig med opplegget for 6 uker siden, ellers er jeg redd jeg blir drittlei!!!

Hannehk sa for siden:

Jeg er for såvidt i gang allerede, men er gjerne med på en ny tråd :) dere som er ferdige: trener dere hver dag?? Det er det jeg sliter med. HVER dag liksom :blinke: er drittlei allerede etter 10 dager....

nellie sa for siden:

Har dere som er ferdig prøvd de 2-3 andre DVDene til Jillian?

Fofa sa for siden:

Så gøy at flere hiver seg med her!!
Hadde såååå lyst til å utsette starten min til i morgen..men takket være dere her, følte at jeg måtte holde ord og starte i dag ! Så takk for det :-)

TRENING DAG 1
Treningen gikk forsåvidt bra, men herregud så lite (om noe) muskler jeg har i armene..det var tungt. Men ikke uutholdelig. Så det har vært en bra start!! Gleder meg til å forhåpentligvis kjenne fremskritt i muskulaturen etterhvert!!

Har ikke fått målt cm i dag, men gjør det i morgen:-)
Er veldig fornøyd med å endelig være i gang!!

Fofa sa for siden:

Er det flere som er med meg nå, eller?
Tenkte bare komme med en oppdatering her.. Jeg er akkurat kommet hjem nå, og de siste timene på jobb har jeg kjent en aldri så liten gangsperre komme krypende på meg..hehe...men det er jo kun positivt!! Det betyr at gårsdagens trening ga effekt:-) Sålangt kjenner jeg det mest i leggene og magen. Kan bli interessert å se om jeg klarer å reise meg fra sengen i ettermiddag når jeg våkner:-) Vurderer å ta økt nr 2 nå før jeg legger meg...hmm

Fofa sa for siden:

MinMort: er du med??

TRENING DAG 2
Trente nå i ettermiddag når jeg sto opp.. Og det var TUNGT...måtte hoppe over et par løft innimellom...Synes at styrkebiten var det absolutt tyngste i dag. Men, alt var generelt tungt. Har masse gangsperre nå, overalt :)
Veldig fornøyd med at jeg jeg klarer å gjennomføre dette..dog bare etter 2 dager:rolleyes: hehe, men jeg er sta, så dette skal jeg klare!!

barbasterk sa for siden:

Hei, såg denne tråden nå. Jeg blir gjerne med, men får ikke startet før 08.07.10. Og fredag jobber jeg dobbelvakt så da er jeg litt usikker på om jeg får skvist inn trening, men prøver :cool:

Fofa sa for siden:

Supert, Barbasterk!! Tror nok at jeg kan trenge noen "treningspartnere" etterhvert. Er noe støl i muskulaturen nå..hehe, men ikke mer enn at det kun gir meg god samvittighet:):):)

Insomnia sa for siden:

Jeg er med! Har allerede starta. Dag 3 i morgen :)

Fofa sa for siden:

Så bra, Insomnia!!!! :)
Jeg har og dag 3 i morgen, torsdag..er på nattevakt, så for meg er det fortsatt onsdag nå.

Hvordan kjenner du deg etter de to første dagene? For min del var det tungt i dag og...men det går jo på et vis..hehe. Har mye støle muskler akkurat nå

Hannehk sa for siden:

:ja: en er veldig stiv og støl de første 3-4 dagene. Det var jeg iallefall, men det går over. Har falt av lasset nå og irriterer meg over det :(. Tror jeg må ta et par ekstra dager på level 1 før jeg går over på level to nå....

Ja, jeg har prøvd to av de andre hun har. Banish fat syns jeg er digg, no more trouble zones liker jeg ikke! ;) ser hun har en samleboks med flere i og, den skulle jeg hatt tak i!

Sisteinnsats sa for siden:

Jeg anbefaler veldig No more troublezones og Banish fat, boost metabolism. De er supre! :) Og veldig mye mer varierende enn 30 day shred.. ;)

Fofa sa for siden:

Jeg har lastet ned de andre dvd'ene til Jillian også, men akkurat nå er jeg fast bestemt på å gjennomføre disse 30 dagene. Så jeg lar de andre vente enn så lenge!

TRENING DAG 3
I dag synes jeg at kardio-delen gikk mye lettere enn det har gjort før..Men jeg sliter med manglende armmuskulatur..det er ingen sjans for meg å klare å gjennomføre alle de push-ups'ene som er på starten..Men jeg prøver! Henger jo med på et vis:)

Gangsperren sitter fortsatt i, men for tiden er det mest på baksiden av leggene.

barbasterk sa for siden:

Ferdig med dag 1 level 1 :D. Hadde en 30min sykkeltur til oppvarming. Det ble litt i hardeste laget. Skulle nok tatt en litt roligere sykkeltur ja.
[color=#0000ff][/color]
Kan signere på det med armmusklene Fofa, helt spagetthiarmer nå :p. Men vi skal nok merke god framgang på det ila 30 dager.
[color=#0000ff][/color]
Litt usikker på om jeg får "shreddet" meg i morgen, skal gå dobbelvakt, først dag så natt, må vel kanskje satse på å få skjønnhetssøvnen min mellom øktene.

Fofa sa for siden:

Det høres bra ut, Babasterk..hehe at det ikke bare er jeg som sliter med styrke i armene!! MEN, det betyr jo bare at forbedringspotensialet er enormt:)
Kjenner at det meste av gangsperra har gitt seg nå..sitter kun litt igjen i leggene.

Jeg kjører lever 2 og 3 annenhver gang. Av og til slenger jeg på en de andre videoene i tillegg. Har nå bestillt meg "Jillian Michaels - Complete Body Workout 5 DISC SET DVD" gleder meg stort til jeg får den! wohooo

Fofa sa for siden:

Åj..5 dvd'er?? Så spennende!! Hvor har du bestillt de fra?
Si gjerne i fra om du er fornøyd med dem:)

Kjøpte på ebay! Dette er hva som skal være på:
Shape Up - Front,
Shape Up - Back,
Cardio Kickbox,
Maximize - Full Frontal,
Maximize - Back in Action

Skal holde dere oppdatert!

Insomnia sa for siden:

Hei damer :)
Jeg begynnte i ny jobb i dag. Jobba i 11 timer :eek:
Så i dag blir det ikke noe trening på meg.. Skal prøve å få tid i morgen (skal i 55 års selskap til pappa), men ikke sikkert jeg rekker det.. Skal jobbe i morra å så.
Søndag, Mandag og Tirsdag blir det også 12 timers skift.. '

Såå..

Men jeg kommer sterkere tilbake!
Iløpet av neste uke en gang håper jeg på normale vakter, så da!

Stå på videre! Dere er flinkiser :D

Fofa sa for siden:

Insomnia: Du får bare hive deg på igjen så snart det roer seg litt på jobb;)
TRENING DAG 4
I dag var det faktisk generelt tyngre å trene enn tidligere dager. Jeg svettet mye mer enn før..noe som jo er bra:)Men hvorfor dag 4 skulle være mer krevende, vet jeg ikke.
Gangsperra er så og si borte nå, kjenner jeg etter, sitter det bittelitt igjen i leggene, ellers ingenting:D
Føles herlig etter trening!! SÅÅ fornøyd med å ha gjennomført dag 4..baby steps!! Alle dager teller

MinaMarie85 sa for siden:

OH! Jeg vil og være meg! Men må få DVD'en i posten først (bestilte i dag ;P)!

Fofa sa for siden:

Så bra at du blir med, MinaMarie85:) Dette er gøy og dødsbra trening!!

TRENING DAG 5
Har akkurat trent dette programmet nå, for femte gang. I dag svetta jeg ikke fullt så mye som i går..men likevell, søkk sliten!!
Jeg synes allerede at jeg kan merke forskjell på kroppen..ikke sånn synlig..hehe, men jeg synes at det virker som at ihvertfall magen er bittelitt strammere! Og DET er jo en svært ønskelig effekt! Er fortsatt veldig positiv til dette, har virkelig tro på at det funker!!:D:D:D

barbasterk sa for siden:

Level 1, dag 2. Litt lettere i dag, men så hadde jeg jo ikke syklet på forhånd. Tror det er nok med shredding nå, til kroppen er blitt vant med å trene på Ketogen kost.
[color=#0000ff][/color]
Kjempekjekt med denne utfordringen, lettere å ta seg i sammen da :)
[color=#0000ff][/color]
Ha fin lørdag:)

Fofa sa for siden:

TRENING DAG 6
Synes det var tungt i dag og, jeg..kanskje magemusklene gikk bittelitt lettere i dag..men det er til tider svært tungt, altså :-) Regner med det er litt av vitsen hehe. Dette er virkelig bra trening for meg!! Er superførnøyd sålangt! Jeg henger godt med i hele programmet, men klarer enda ikke gjennomføre ALLE push-ups'ene... Men det kommer!!!

Fofa: Er det sånn at man må ha kardio ved siden av (så en annen som hadde tatt 30 min oppvarming først?) eller holder det med økta på DVD'en? Ser herlig ut, eier ikke noe særlig muskler at the moment så det skal bli godt å få kjent litt mer på de som er der :P Håper den kommer kjapt! Har tatt min Billys Bootcamp DVD isteden så lenge, ikke småplukk det heller får'n si :O

Fofa sa for siden:

Nei, den "planen" Jillian har tilrettelagt, er kun å gjøre denne dvd'n. Du må selvsagt trene mer i tillegg om du vil :-) Men jeg kjenner at for meg holder disse minuttene nå til å begynne med. Som jeg har skrevet tidligere, så har jeg ikke mye muskler fra før, så dette er tungt i massevis for meg.
Hun gjør en kort liten oppvarming i starten, og den holder. Så det er ikke sånn at du MÅ varme opp på annet vis i tillegg. Treningen i level 1 er litt over 27 minutter tilsammen, da inkl litt oppvarming og litt uttøying. Så, denne skulle være komplett som den er.

barbasterk sa for siden:

Sykla hjem etter nattevakt søndag morgen og var helt pumpa. Sov kjempelenge, helt til kl 1800. Når jeg stod opp var familien min klare til sosialt samvær med meg, så det ble ikke tid til trening før jeg gikk på jobb :(. I morgen (mandag) skal jeg gå rett fra nattevakt til en dagjobb jeg har (ut juli), men satser på å få trent på ettermiddagen. Ligger et stykke etter deg nå fofa, men jeg jobber så mye at jeg må ta det litt i mitt eget tempo. Kommer sterkt igjen i august, da har jeg bare en jobb HELDIGVIS.

Hannehk sa for siden:

Jeg har visst falt av lasset etter dag 10. Var så mye som hendte hjemme at det har ikke blitt noe på en uke.... Så jeg fortsetter med level 1 igjen fra i dag av til jeg føler jeg er i siget igjen :rolleyes: så får jeg fortsette videre med level 2 etter det.... Er jammen meg ikke like lett alltid å trene hver dag i 30 dager!

MinMort sa for siden:

Hei hei!
Jeg har ikke skrevet så mye her, men holder på!
I og med at jeg har gjennomført de 30 dagene før, så blander jeg litt på levelene og tar de litt på dagsformen. Skulle jeg tatt 10 dager på hver en gang til, hadde jeg nok blitt skikkelig lei. :)
Men absolutt super trening og jeg blir fortsatt skikkelig sliten.

Fofa sa for siden:

Kjenner til det med å jobbe mye, ja... men Barbasterk, det må da være bedre om du presser inn en liten trening med Jillian en gang iblant, enn ingen i det hele tatt. Så her er det bare å kaste seg på når du har sjansen:):)

Jeg følger dette slavisk nå, da det virkelig var på tide at jeg satte igang med trening igjen..Bortsett fra disse minuttene om dagen trener jeg ikke i det hele tatt(ser jo at du, Barbasterk sykler masse...det kan ikke jeg skryte på meg...)
I og med at jeg jobber masse, ca 70-75 timer i uka, så vil det ikke være realistisk for meg å tro at jeg vil klare å finne tid(eller krefter) til å trene mer enn økta med Jillian om dagen. MEN, har lovet meg selv at dette er noe jeg SKAL gjennomføre. Jeg har ingen barn, og min kjæreste er utenlands på jobb..så jeg har kun meg selv å ta hensyn til. Dermed har jeg mulighet til å få nok søvn, OG tid til denne korte treningsøkta. Hadde jeg hatt flere jeg måtte ta hensyn til i huset, så vet jeg ikke om jeg kunne fulgt dette programmet så slavisk:rolleyes:

Fofa sa for siden:

Så bra du er med, MinMort:) Synes du noen dager er tyngre enn andre? Som jeg har skrevet, så synes jeg at ulike ting er tyngre enn andre om hverandre..Meget mulig det rett og slett bare kommer an på dagsformen generelt..:confused:

hannehk:Ja, hiv deg på igjen!! Dette ER virkelig god trening! Er så glad for å ha funnet noe som er så effektivt på bare 27 minutter:)

(Snutten er totalt 27 minutter inkl litt snakk på starten, oppvarming og uttøying)

MinMort sa for siden:

[quote=Fofa;901493]Så bra du er med, MinMort:) Synes du noen dager er tyngre enn andre? Som jeg har skrevet, så synes jeg at ulike ting er tyngre enn andre om hverandre..Meget mulig det rett og slett bare kommer an på dagsformen generelt..:confused:
quote]

Noen dager er helt klart tynge enn andre, men for mitt vedkommende er det mest i begynnelsen. Når jeg får kommet godt i gang, så er pleier det å gå lettere.
Men noen dager er man jo ikke like fresk i frasparket som andre, rett og slett. :)
Jeg har kjøpt nye vekter på 3 kg til denne runden, og det merkes GODT, men jeg trengte å pushe på litt ekstra.

Fofa sa for siden:

WOW...3 kg? hehe...høres kanskje ikke så mye ut..men det hadde jeg aldri klart. :o Jeg bruker kun 1 kg, og enda sliter jeg mye med noen av øvelsene.. Mens andre øvelser kjenner jeg kanskje at jeg kunne lagt på litt vekt. Tenker at jeg uansett fortsetter med 1 kg i et par dager til og ser hvordan det går. Deretter setter jeg kanskje på litt mer vekt.. Synes jo det er viktig å følge utviklingen, og utfordre meg selv underveis. Men synes ikke det er vits å legge på så mye vekt at jeg ikke klarer å gjennomføre:confused:

MinMort sa for siden:

Ikke noe vits å begynne for hardt, da blir du jo bare demotivert.
Mye bedre å øke litt etterhvert. Jeg har trent mye styrke støtt, men har vært av typen som løfter tungt med få rep, ikke så mye utholdende styrke, så dette har jeg godt av:).

Fofa sa for siden:

TRENING DAG 7
Ja, da er dagens økt unnagjort. Tenk at jeg har gjort dette 7 dager nå:) Strålende fornøyd med det!!
Det er fortsatt tungt...om noe, så merker jeg nok litt forbedring på utholdenheten. Den er langt fra bra, men noe forbedret, ja:D
Vet ikke hvor mye forbedring man kan vente etter bare ei uke.. Men når jeg tenker tilbake til dag 1 og 2, så går faktisk til og med vekttreningen litt lettere nå... Merker godt på magen at den er strammere! Jeg er jo samtidig i ketose, så det er vanskelig å vite hva som bidrar mest til denne strammingen, men jeg velger å tro at det er en kombinasjon av trening og diett.

Forresten, i dag hadde jeg på samme treningsbukse som dag 1, og idag ramlet den av meg når jeg "hoppet tau"....Så, da må jeg vel tro at jeg har krympet noe der og :eek:

Fofa sa for siden:

Henger dere med fortsatt??

TRENING DAG 8
Har akkurat trent med Jillian igjen, for 8.gang! Har lest at flere av dere blir lei av level 1..men det er jeg ikke..av en eller annen grunn. Jeg digger denne treningen, og har nesten begynnt å grue meg(hehe ikke egentlig:p)til neste level..håper ikke det er helt avskrekkende! Har ikke sjekket det enda, har tenkt å vente med å se det til jeg skal gjennomføre.
I dag gikk faktisk alt mye bedre. jeg blir fortsatt veldig sliten, men i dag klarte jeg å ta mye bedre i. Så nå kan jeg virkelig si at jeg kjenner forbedring.
Er så fornøyd med dette opplegget, kan ikke få skrytt nok av det!!:):):)

Så, da var det plutselig bare 2 dager igjen med level 1 her i huset:cool:

jada, jeg henger med! Varierer annenhver gang mellom level 2 og level 3. Flott for deg at du ikke blir lei da! Hehe

Fofa sa for siden:

TRENING DAG 9
For en åpenbaring i dag..hehehe:) Merka STOR forskjell i dag.. Har tydelige resultater nå. Treningen i dag gikk mye lettere enn noen gang.. Jeg klarte til og med å gjøre ALLE push ups'ene i dag...det hadde jeg aldri trodd jeg skulle klare:D
Er blitt helt hekta nå, pga at jeg merker at kroppen er blitt strammere, og jeg har blitt mye sterkere.
Selv om treningsøkta gikk lettere i dag, så var det fortsatt meget god trening!! Wow...kun én dag igjen på level 1 nå..hmm...Blir spennende å se hva level 2 har å by på.

barbasterk sa for siden:

Fofa, jeg har visst ramla helt av lasset. I dag skulle jeg trene med Jillian, men så var det ein step/styrke time på senteret som lokka. Fikk meg ei skikkelig treningsøkt der òg. Er nok bare for meg å innse at hjemmetrening er jeg dårlig på, har prøvd så mange ganger :wacko:. Liker meg godt på timer på senteret, så kommer nok til å prioritere det frammover. Kan komme inn heie :heia: på dere andre heller.

Fofa sa for siden:

Hei:)
Jeg vil jo tro at bare man trener, så er det vel egentlig det samme hvordan.. For meg er det umulig å opprettholde et fast treningsregime hvis jeg må på treningsstudio.. Mye lettere å bare gjøre det i stua..men det er det som funker for MEG. :D Man må jo bare gjøre det som er best for hver enkelt!

Fofa sa for siden:

TRENING DAG 10
Jeg har nå utført min aller siste dag på level 1...kjennes godt å faktisk ha klart å gjennomføre dette hver eneste dag:) Er litt stolt av meg selv nå:D
MEN, jeg er jo bare en tredjedel på vei..hehe. Men, jeg er jo godt på vei.
Treningen er fortsatt tung, men det har nok mye med at jeg hopper nå mye høyere, tar mere i, og pauser aldri:cool:
Så en kort oppsummering etter 10 dager på level 1; dette funker på meg!! Er både sterkere og sprekere. gangsperre har jeg ikke hatt siden dag 4-5..

Blir veldig spennende å se nå hvordan level 2 er... Det blir i morgen, nå venter ei lan nattevakt på meg!

Insomnia sa for siden:

Jo da.. Jobben har roa seg nå, men nå har jeg baby i magen :D

Lykke til videre da jenter :)

Fofa sa for siden:

Åj åj åj:)
Gratulerer så mye!!! Jeg får trene litt ekstra for deg, da;)

Insomnia sa for siden:

Tusen takk :D Verdens beste lille uhell ;) Igjen:p

Jeg henger jeg meg på igjen etter mars engang :D

Fofa sa for siden:

Så gøy!!
Du får gi meg et hint når du starter opp utpå nyåret, så kaster jeg meg med deg på en ny runde da:)

Insomnia sa for siden:

Det skal jeg gjøre vettu :)

Baby i magen er ingen hindring for trening... I de fleste tilfeller er det sundt for babyen om mamma trener!

Fofa sa for siden:

TRENING DAG 11
1.dag på level 2:)
JA, i dag startet jeg på neste level. synes treningen gikk superraskt i dag!! Når hun sa vi var ferdige trodde jeg bare vi var halvveis..måtte sjekke om denne var mye kortere i minuter enn level 1, men den var akkurat like lang..hmm. så det er jo en bra ting. Super trening også level 2. Men jeg svettet ikke like mye som level 1..men hun hadde lagt inn mye mer styrke også i kardio-øvelsene, så jeg kjente det godt i musklene.
spennende å se om jeg får gangsperre i morgen etter bruk av nye muskler:D
Strålende fornøyd med at jeg har klart å henge med hver dag disse 11 dagene.. over en tredjedel av "planen"(som Jillian sier)er unnagjort. Men jeg er overbevist om at jeg kommer til å trene mer etter disse 30 dagene. Om ikke hver eneste dag..vi får se.

barbasterk sa for siden:

Så utrolig flink du er fofa, 11 dager i strekk er jo kjempebra. Heier på deg :heia:, du kommer til å få skikkelige resultater :)

Fofa sa for siden:

Tusen takk Barbasterk:)
Det går veldig bra, det her!!
Og litt skryt hjelper jo alltids på motivasjonen;) Takk

Fofa sa for siden:

TRENING DAG 12
I dag var det ikke en eneste celle i kroppen min som hadde lyst til å trene...Hadde bare lyst til å sove. Bestemte med først(i halvsøvne)at jeg kunne utsette det til etter nattevakta i morgen tidlig..Men så slo heldigvis fornuften til, og jeg dro meg ut av senga.
Treninga gikk forsåvidt greit, men vektene kjentes SÅÅ mye tyngre ut i dag. Men, det gikk bra, og jeg unngikk å snike meg unna dagens økt!
Har sålangt jobbet 50 timer denne uka, og har 20 timer igjen. sikkert litt det som gjør at jeg ikke er så veldig keen på annet enn å sove når jeg er hjemme ..men men.. I did it:)

Fofa sa for siden:

Ser ut til at jeg har mistet alle her.... Er det ingen som har fortsatt treninga???

Jeg har drevet og bakt i hele dag...noe som jo har ført til småspising hele dagen..MÅ jo smake på verkene.. Har ikke laget noe middag eller noe som helst som jeg vil definere som et måltid..kun fyllt dagen med småspising jevnt over.. Har mista oversikten på karber her... Alt jeg har laget er jo lavkarbo, så det er ikke noen stor krise.. Men skal jeg ta litt i når jeg tipper, så har jeg kanskje spist 15-18gram karbo i løpet av dagen... Jeg skal jo ligge på max 15...så nå skal jeg sette igang med trening her...vurderte å kanskje ta level 1 OG 2... får se hva jeg orker

jeg var og veldig ivrig første gang jeg gjorde denne her, har trent så og si daglig etter det så har tatt fri denne helga med god samvittighet! ;)

Fofa sa for siden:

TRENING DAG 14
Hehe..en litt anderledes trening i dag. Jeg har endelig ferie nå...og har bakt og styrt i hele dag..rydda, vaska, pakka osv osv. Satte meg ned å leste litt på forumet, og kom over den tråden om cider.. Så, jeg tenkte; ja, en cider, det kan jeg unne meg(har lavkarbo varianten!)Husker ikke siste gang jeg drakk cider..så jeg tenkte at denne skulle jeg virkelig nyte. Helte den i glasset over masse isbiter, tok et par gode slurker...før det plutselig slo meg; jeg har ikke trent i dag...ahhhrrrg... Sta som jeg er..har jeg lovet meg selv å trene hver dag i 30 dager, så skal jeg gjøre det. Hoppet i treningsklærne og satte igang.. Det var TUUUNGT... Kjenner spesielt at skuldrene mine er svake. Men det kommer seg vel. Svetta silte..og jeg bare kasta et lite blikk på glasset med cider som sto å ventet på meg:-)
SÅ, nå er jeg ferdigtrent, og kan endelig nyte min kjære eplecider!!

Fofa sa for siden:

Ser ut til at jeg trener alene nå...men men, jeg oppdaterer nå likevell her..om ikke annet for meg selv og min samvittighet:)

Så, da er jeg nøyaktig halvveis!!!! Akkurat ferdig med :

TRENING DAG 15 :eek:
Da jeg skal reise bort tiiidlig i morgen, har jeg massevis av ting jeg må få gjort i dag. (skal være borte i 7 uker) Så derfor tenkte jeg at det ville være lurt å få treningen unna så tidlig som mulig i dag. Dermed sagt så gjort!
Treningen er hard..mine stakkars muskler får virkelig kjenne det!! Og jeg har aldri vært noe fan av "planken"..ikke fordi den ikke funker, men fordi den er så tung å gjennomføre at jeg alltid har unngått den. Det er imidlertid ikke mulig i level 2, da det er mange ulike øvelser med utg.pkt i planken. Det går vel noe lettere nå enn dag 10..men det er tungt!!
Uansett; jeg er glad jeg klarer å henge med, og er veldig stolt over at jeg faktisk har gjennomført halve planen til punkt og prikke;)
Da gjenstår bare en aldri så liten halvpart:D

Flink du er! Hvor reiser du hen?

Er nok ikke så lett å få folk til å henge med på noe sånn som dette mitt i fellesferien, får prøve igjen til høsten, så får du nok mer selskap! ;)

Fofa sa for siden:

:)Jeg skal til Spania:)
Har bodd der i noen år tidligere, og nå jobber jeg der noen mnd i året... Men NÅ er det bare ferie:D
(Pluss litt trening ca 27 minutter om dagen, da..hehe)

Fofa sa for siden:

Takk skal du ha:)
Ikke mye som minner om sommer i Tromsø ihvertfall...så det skal bli godt med litt sol og varme:D

Jeg er med jeg altså! Men fikk ikke DVD'en i posten før IGÅR!! Posten er helt vanvittig treg om dagen! Men første økt er gjennomført :) Synes det gikk helt greit, vektene mine er på 2,5 kg så eneste som ble litt tungt var sidelunchen der man skulle løfte strake armer opp og ned....Kjenner det på kroppen i dag at jeg er litt småstøl, men ille er det ikke....enda bank i bordet

Jeg synes vekta har stått stille lenge nå tross heftig hard innsats på matsiden, så får vi se om denne her får litt fart på sakene :) Flink er du Fofa. Hvordan gjør du det i Spania da?

Dag 2:

I dag var det hakket mer slitsomt og er nå megastiv i leggene av alle kroppsdeler!! Svetter som bare det, men synes det er akkurat passe utslitende enda...får se når det gjentas daglig fremover :P

Fofa sa for siden:

Så bra du er med!!!
Wow..2,5 kg vekter?? HAHAHA...jeg bruker 1 kg..hihi:o
Har vært uten internet i 2 dager, men nå er det i orden. HAr kommet meg til Spania..og her er det VARMT!! For å klare å gjennomføre treninga, må jeg sette på aircondition, og trene rett under:)
Må også sørge for at jeg får i meg nok vann..hvis ikke tror jeg at jeg kommer til å gå i bakken... men men, vi får se! Håper jeg klarer å fortsette å være like flink som jeg har vært til nå, selv på ferie:)
Jeg skal være her i 2 mnd..hehe, så unnskyldningen "jeg er jo på ferie" kan jeg jo ikke bruke..

Yes, da var dag 3 gjennomført! Jeg har hatt en såpass dårlig dag at jeg egentlig ville gi faen i ALT, men så kom super fat vs super skinny på tv'en og da gikk jeg opp og trente i ren panikk modus :P Synes fremdeles det går greit, er stiv og støl om dagen (fremdeles gangsperre i leggene, kan ikke skjønne at de blir brukt så lite til vanlig at det skal gi utslag, men men) og svetter som en sil!

Har gått opp 0,6 kg så var litt deppa over det i dag, men tror jeg bare kan veie meg en dag i mnd jeg altså, for hormonene mine regjerer kroppen fremdeles tydeligvis :P

DET tror jeg på, herre min hatt, dør nesten av svette her på rommet mitt i lille Norge :P All creds til deg for det, kanskje du svetter ekstra mye så du får ut enda mer? :D Nei, det kan du vel ikke da. Er du på språk reise eller noe sånt skøy siden du skal være der så lenge??

Fofa sa for siden:

Herreguuuuud så svett..heheheh
TRENING DAG 17
Å trene her nede er nok hakket hardere enn i kalde Tromsø, ja:D
Det er tungt å bare eksistere..så det å skulle hoppe rundt og løfte vekter er ikke en enkel sak..men men, må man så må man:)
Er veldig glad du er med MinaMarie!! Lettere når man kan motivere hverandre!!
Det var sånn treningsmessig tungt i dag, men det har nok også mye å si på tempen..
Forøvrig, så har jeg vekter her nede og. Jeg brukte 1 kilos vekter i dag, men fant ut at de var lettere enn de jeg har brukt i Norge..så da har de kanskje vært 1,5 kg eller noe sånt. Og det var jo en god overaskelse. Så da skal jeg prøve meg på 2 kilos i morgen:)
I level 2 bruker man vektene på færre øvelser enn level 1, så jeg tror det skal gå bra!

MinaMarie: Jeg er ikke på språkreise. Jeg har bodd her noen år tidligere, så spansken sitter inne allerede:cool: Min familie har hus her nede, så jeg er på "hyttetur" hehe. Har massevis av venner her, så jeg er her og catcher up hehe. Har og min gamle jobb her, så om jeg skulle føle for det, så kan jeg jobbe noen netter etterhvert.
Men akkurat nå er det soving, avslapping, soling, bading osv som gjelder!!

Fofa sa for siden:

TRENING DAG 18
Fryktelig tungt å trene så hardt i varmen..men men..jeg holder ut..såvidt det er:p
Bare 2 dager igjen med level 2 før jeg beveger meg over mot skumle level 3..hehehe.. Har ikke ville sjekket den ut enda, så det blir en overraskelse når jeg er klar for trening dag 21:)

Du MinaMarie, jeg glemte vel å skrive det i går, men det med leggene hadde jeg samme som deg. Det var der gangsperra satt lengst i, uten tvil.
Har ikke hatt noe gangsperre etter oppstart på level 2:D

Dag 4

Var i går og ble veldig sent. Type rett før jeg la meg rundt halv tolv om natten :P Men trening er trening! Er fortsatt tøft for armene synes jeg, resten går igrunn greit. Svetter som bare det! Deilig!

Så bra, Fofa, da er det håp ;) Var flink å strekke ut i går og da var det ganske greit idag igrunn! Når man har gjort det samme ti dager på rad er det vel bare forfriskende med litt overasskelse si ;)

Dag 5 ble treningsløs :( Dagen bare forsvant bort, kjempe kjipt! Men bare å get over it og sette igang igjen i dag! Som straff tenker jeg å kjøre 20 min ellipse maskin etter gjennomført økt :P

Dag 5 på nytt! I går kveld fikk jeg ihvertfall gjennomført en fullverdig økt, ble ikke noe av straffen gitt :P Hadde laget mat i nesten tre timer da klokken plutselig var langt over leggetid så da ble det kun det obligatoriske :P

Det er fortsatt litt tungt på noen av øvelsene, men nå kjenner jeg programmet såpass godt at jeg vet nøyaktig hva det er jeg må holde ut så sånn sett går det :)

lise85 sa for siden:

Hvor mye har dere gått ned ved å trene med 30 Day shreed?? Har hatt en liten pause, men tenker å starte igjen nå.. Men sliter litt med at jeg fort blir lei når det er det samme 10 dager på rad..

idag fikk jeg denne 5 packen i posten

Nå har jeg pløyd meg gjennom "shape up front" og "kardio kickbox" rimelig svett! Men kjekt var det! Dette er og videoer som er gjort på 30 min, det syns jeg er veldig greit for da er det lettere å få klemt det inn i en hektisk hverdag!

varier litt da, ta annenhver dag med level 1 og 2, deretter mellom level 2 og 3. Det burde gå helt fint!

lise85 sa for siden:

Takk for svar :) Da skal jeg begynne på igjen og prøve å variere litt mellom level 1 og 2!

Er det noen av dere som har gått ned noe av treningen??

de fleste her inne har jo en nedgang pga lite karbohydrater, så vanskelig å si om det er treninga eller det som gir nedgang, mest sannsynlig en god kombo! ;)

snartslank? sa for siden:

kan jeg og få være med? selv om jeg først startet idag...

det var rimelig tøft for en feit utrent kropp!! svettet som en gal og pustet som en hvalross!! men det tyder jo bare på at det funker!! måtte "gi" meg litt med noen av vekt-løftene.. men jeg skal klare dette her!! tipper det blir lettere og lettere etterhvert som kiloene (Forhåpentligvis) forsvinner!

tungt for en tung kropp, men det at det bare er 20min gjør at man klarer gjennomføre. Må innrømme at det gikk overraskende fort!

har lest både denne og den forrige tråden deres! så er supermotivert nå.

men hvor kan man laste ned de andre dvd'ene dere nevner??

velkommen til deg! Kjempegod trening! Der er flere steder å laste ned, søk litt på google. Tror ikke det er så populært å prate om sånn i åpent forum! ;)

AAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUU... snakk om å være støl i absolutt hele benet a gitt!! fatter virkelig ikke hvordan jeg skal klare de 20min i morra!!!

nellie sa for siden:

Så flinke dere er:heia:

Lasta ned den kickboxing greia og så igjennom den. Så ut som en killer workout altså!
Må nesten vente til naboen under ikke er hjemme, hvis ikke blir han vel redd for at jeg skal falle igjennom gulvet her:p

hjelpes!! klarer jo nesten ikke gå!! så treninga må bli i kveld!!

men bare lurer på en ting; mange steder så leser man jo at det er best å trene på tom mage på morran.. men har det noen betydning tror dere? for forbrenninga og slikt?

Om du tar treninga nå vil du løse opp der det er vondt. Ingenting er så effektivt på stølhet som ny trening! Strekk ut litt ekstra idag da!

Fofa sa for siden:

Hei:D
Så bra at flere er med nå!!!
Som nevnt her oppe, så er det bare å kaste seg ut i trening igjen, det funka på min stølhet ihvertfall.
Jeg har vekslet mellom å trene noen dager før frokost, og andre dager på kvelden...syns ikke å merke særlig forskjell.. Synes det er greit å ta det som det kommer, og se når på dagen det passer best.

Når det gjelder min trening, så har jeg klart å brekke ei tå:( Så jeg får hverken på meg joggesko(eller andre sko for den saks skyld), og får heller ikke lov til å hoppe eller gjøre noen ting som gjør at jeg må bøye tærne..så jeg har ikke trent på de siste 3 dagene nå.. Jeg har svømt 30-60 min om dagen i stedet,.men det er jo ikke det samme..hehe
MEN, det går mye bedre med tåa nå, så jeg regner med å komme fort tilbake til Shreddingen.. Tar jeg det forsiktig, så kan jeg kanskje prøve meg allerede om et par dager:)

Pandora sa for siden:

Takk for tipset til Ferskenbeinet!:-)

Har også bestilt 5-pakken nå - litt lei av de andre tre...har kjørt rotasjon i sommer på Banish Fat og No more Trouble.. (hadde det bare vært så vel..;-!) - og løpt litt i skogen. Klar for noe nytt nå når høsten snart er over oss. Begynner å jobbe igjen mandag:eek:

Jillian er fortsatt best:):) ...og magen har holdt mål i bikini i sommer;) Veldig fornøyd med dama - selv om hun kan være sliiiiitsom.

Lykke til videre til shrederne - og blir nok garantert enda fler til høsten:syklubb:

dag 2 "gjennomført" med noen moderasjoner!! jeg klarte rett og slett ikke hopp og sprett, så tok høye kneløft i steden.. men jeg har da gjennomført på ett vis! jeg hoppet i allefall ikke over en økt, og det er jeg stolt av!! :)

Da har jeg prøvd shape up backside. De er effektive altså! Om en syns det er lite pauser på shred'en er det hvertfall det på disse. Og tempoet er skyhøyt! De jumping jacksene på shreden må en gjøre to av på samme tid som en på denne omtrent! Hopper utrolig fort fra en øvelse til en annen, så det gjelder å holde tunga beint i munnen! Men kjekt er det, og mange øvelser jeg ikke har sett før!

Du trenger en step til denne Pandora. Enn så lenge benytter jeg meg av dokrakken til ungene, men kunne nok hatt en større og mer stabil ja! ;)

Pandora sa for siden:

Har heldigvis en step - kjøpte den før jeg fikk guttene; så den er mer enn 14 år gammel! Vet hvor den står...så det er bare å finne frem og tørke støv av den før pakken min ankommer :_punk::_punk:

dagens økt gikk ganske greit, men har fortsatt sykt vondt i lårene mine!! håper jeg våkner i morgen med litt bedre ben!!

Fofa sa for siden:

Jeg sliter enda med denne brekte tåa...men skal prøve meg med trening i morgen igjen! Har svømt de fleste dagene nå..men jeg må si jeg savner å trene med jillian...det er jo så vanvittig effektiv trening!!
I'll be back soon:D

Fofa sa for siden:

TRENING DAG 20
endelig igang med treningen igjen...det gikk greit med en brukket tå..hehe på et vis.
Så, min trenings dag nr 20 er altså én uke senere enn ordinær plan...men men, jeg er ihvertfall igang igjen.
I dag økte jeg kraftig på vektene..har til nå brukt vekter på ca 1 kilo, og i dag gikk jeg opp til 2,5kg. Det gikk greit, men jeg merket at noen av øvelsene klarte jeg ikke løfte vektene riktig så høyt som jeg skulle..Men, det kommer seg!

Denne uka jeg ikke har shredda, har jeg svømt hver dag...så jeg har ikke bare slappa av hehe

Fofa sa for siden:

WOW...level 3, altså...ingen spøk det her.
TRENING DAG 21 OG 22
Jeg startet på level 3 i går. Merket at jeg mistet litt motet, da det var flere ting som var krevende, både styrke, utholdenhet, men også teknikk. Fikk ikke helt til alle øvelsene...så var ikke helt overbevist.
I dag derimot gikk det mye bedre. Det er fryktelig tungt...men så er jo også det vitsen:p
Jeg fikk til det meste..utenom en mageøvelse på slutten...men det har nok dessverre kun med mine muskler å gjøre..hehe..men jeg prøver igjen i morgen!!
Har gått rundt med skikkelig gangsperre i armene i hele dag..klarer ikke strekke armene helt..men men, det betyr jo bare at da var det jaggu muskler der og..:cool:

Hvordan går det med dere andre?:confused:

MinMort sa for siden:

Det er lenge siden jeg har skrevet, egentlig lenge siden jeg har vært inne på forumet. Jeg trener litt fortsatt, men har fått betennelse i korsryggen etter et år med ekstrem oppussing, så tar det litt rolig. Ga litt beng i karboinntaket en ukes tid også, spist littebitt godis og littebitt pizza etc, og plustelig gikk jeg ned en drøy kilo etter å ha stått stille siden mars! Sprøtt!
Nuvel, sikkert ikke et eksempel til etterfølgelse... :) Keep it up!

Det samme skjedde med meg! Sprakk forrige helg etter 4 uker på stedet hvil, denne uken har jeg gått ned nesten en halv kilo om dagen! Så kanskje det er noe i en 'sjokk' dag en gang iblandt...

Sunroad78 sa for siden:

Kor mange dagar bør eg trene på lvl 1 før eg går over på lvl 2? Treng eg noko spesielt utstyr bortsett frå manualar (eg brukar 2 fylte imsdalflasker 0,7 l) og treningsmatte? Eg er no på dag 6 (trenar kvar dag) og merkar litt framgong, men det går litt trått....

Pandora sa for siden:

Hei Sunroad78...

svarer litt her jeg - siden jeg allerede er lykkelig gjennom Jillian shreden (før sommeren).

Egentlig er det lagt opp til 10 dager på hvert nivå - dvs at dag 11 skal du over på lvl 2 - dag 21 lvl 3. Hvis det virker for tungt på nytt nivå kan du gå tilbake et steg og ta noen dager til der - evt skifte på annenhver dag (ikke noe shred politi der ute - det funker nok fint det også;-)

Her ligger en "oppskrift":

www.ehow.com/how_5363883_do-jillian-michaels-day-shred.html

Lykke til videre :) ikke gi deg! dette VIRKER som bare det:p

Sunroad78 sa for siden:

Tusen takk for svar Pandora. Skal absolutt ikkje gi meg, er supermotivert til å fullføre, men det går litt trått føler eg. Men sidan eg berre er på dag 6 kan eg vel eigentleg ikkje klage enda... Kjenner sjølvsagt at det er lettare enn dag 1 (då holdt eg seriøst på å stryke med), men skulle gjerne klart å ta alle "dame" push upsa, men det kjem vel om eit par daga håpe eg.

malleleo sa for siden:

vanskelig når man er tung dette synes jeg, men jeg har fullført 15 dager og er umåtelit stolt av d :D eneste er at jeg har sykt vondt i høre kneet, og d blir aldri helt bra så etter treningen donker d og gjør veldig vondt.. må avbryte øvelser et par sekunder av og til for kneet gjrø for vondt..så d spøker litt for å fulføre hele greia. men jeg skal prøve så godt jeg kan! må vel moderer litt uansett..

level 2 er hat synes jeg, så mye planke. fy flate d er tungt.. den siste klarer jeg ikke. bekkenet er alt for slarkete til at jeg i d hele tatt tar sjansen på at d "går ut av ledd".. tar jo andre mageøvelser i stedenfør da.

Sunroad78 sa for siden:

Eg har hatt ufrivillig Jillian fri sidan forrige måndag pga eit kraftig magevirus som har lenka meg til senga :( Når magen har stabilisert seg så er planen å gå i gong igjen, men eg lurar på om eg då bør starte på dag 1 eller om eg berre kan fortsette på dag 8 og heller bruke et par ekstra dagar på lvl 1 før eg går over på lvl 2?

Kva utstyr treng eg for lvl 2 og lvl 3?

malleleo sa for siden:

du trenger ikke annet utstyr enn d du allerede har:) evt. tyngr vekter hvis du vil ha d da.

nellysnella sa for siden:

Etter å ha fulgt tråden i vår og no i sommar er eg og lykkeleg eigar av Jillians 30 days shred. Starta i dag. Trenar minimum ein time kvar dag, men dette var ein annan måte å trene på. Trengte litt ny giv i treninga og elskar eit slikt skippertak der eg kan krysse av for kvar utført treningsøkt. Og motiverande å tenkje på at det kanskje er muleg å faktisk sjå resultata på kroppen etter 30 dagar.
Fyrste økt er i alle fall unnagjort :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.