Gjort er gjort og spist er spist.
Hopp opp på hesten igjen og fortsett videre ;).
Det "dummeste" du kan gjøre er å "gi deg hen" til sukkeret. Det trigger søtbehovet for mange og det blir vanskeligere å komme seg tilbake i lavkarbosporet igjen.
Hold litt tilbake på fettet mens du har mye karbohydrater i kroppen.
Jeg også tenker litt at hvis man først har spist mye karbs, så er det jo ikke så lurt å få i seg for mye fett? Inntill neste gang man spiser---så begynner man på igjen ;)
Men ikke enkelt - jeg sprakk og det varte 1/2 år og 8 kg :(
Det er sikkert forskjellig fra person til person hva som er lurest. Selv ville jeg ikke holdt igjen på fettet om jeg hadde en kort sprekk. Jeg ville heller vært bevisst på å få i meg godt med fett i håp om at blodsukkerstigningen ikke ville bli like drøy som den ellers ville blitt, og for å bli ordentlig og varig mett. Uten fettet vil det være større sjanse for at jeg blir fort sulten, og at jeg ved neste måltid har karbosuget, og at sprekken varer lenger enn nødvendig.
Har man først sprukket spiller det jo fint liten rolle for vekta hva man gjør ved akkurat det ene måltidet. Altså om du dobler antallet kalorier ved å kjøre på med fett. Det som spiller noen rolle er hva du gjør ved neste måltid, og neste der igjen :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.