Jeg lengter sånn etter sukker at jeg nesten ikke klarer å tenke på noe annet. Fantaserer om sjokolade og kaker og iskrem og you name it. Stadig oftere dukker tankene om å ta en ketolysepause og kaste meg over godsakene opp.
Jeg har ikke spist noe med sukker i på snart seks uker. Hvorfor dukker dette suget opp med denne styrken NÅ? Og hva gjør jeg for å bli kvitt det? Sprekker?
Tar du kromtabletter? Dette kan hjelpe mot suget.
Du drikker ingen brus eller saft heller?
Hos meg går det fort over hver gang eg starter på kur igjen, tror masse også ligger i hvor mye disse tankene får komme frem. Hver gang de melder seg så kan det kanskje være lurt å finne på noe slik at du slipper å tenke sånn på det.
Kan være en ide iallefall :)
Hei,
Min erfaring er at når jeg får i meg nok fett i løpet av dagen, så fyser jeg ikke på noe som helst. Noen dager med for lite fett så begynner søtsuget å gjøre seg gjeldene.
Er det noen andre matvarer du får i deg som har søtningsmidler? Husk å sjekke varedeklarasjonene.
Jeg sliter også med å bli kvitt søtsuget. Men istedet for å gå på en sprekk som jeg angrer på i ukevis etterpå, lager jeg meg noe godt av dessertene fra oppskriftsforumet! Det stopper kanskje vekten min en liten stund, men jeg går i hvertfall ikke opp, og holder meg i ketose! Og jeg synes sukkerfri sjokolade er akkurat like god som vanlig sjokolade! Men det er visst bare meg, da.. ;)
Du kan jo prøve å lage disse ostechipsene som er her inne.. Drikk mye vann så føler du at du ikke orker noe heller... Det gjør jeg:) Noen ganger kan man bli søtsugen eller sulten også er det bare vann kroppen vil ha... Verdt et forsøk... Også spis krom..
Fett hjelper dessverre ikke, jeg har prøvd hele dagen og er nå overmett og litt kvalm. Akkurat nå finnes det ikke en ketolysevennlig matvare jeg har lyst på.
Ender nok opp med noe søtstoff i løpet av kvelden. Selv om det er som å tisse på seg for å bli varm, etter hva jeg forstår...
Takk for råd. Har dessverre ikke mikrobølgeovn, så de chipsene får jeg ikke til. Drikker farris og det er jo alltids noe.
Det sitter nok mye i hodet, dette her. Jeg er sliten, urolig for noe som skal skje i livet mitt og har mensen. Hadde jeg ikke vært på slankern, hadde jeg ligget på sofaen og stappet i meg sjokolade. Når jeg ikke kan det, har jeg liksom ingen måte å trøste meg selv.
Det er vel som alle sier her inne, spis mer fett, krom tabeletter. Jeg merker selv at når mensen er på vei så er jeg veldig fysen på noe søtt, men også hvis jeg er trett og sliten da er det ekstra ille. Prøv å få nok søvn, drikk masse vann og kom deg ut i frisk luft.;) Men jeg kjenner meg så absolutt igjen, har hatt en slik dag i dag og ikke klart å holde meg:mad: Spiser boller og lignende som egentlig bare blir til en deig i munnen og ligger tungt i magen :eek:
Lykke til i allefall
Da er det jo det de fleste av os er vant til å gjøre...trøste seg med noe søtt?
Jeg er i allefall sånn i perioder at jeg syns jeg trenger å trøste meg med noe søtt...kanskje det er et mønster som må brytes?
Det gir seg.. jeg ble også slik i "begynnelsen". Men heldigvis så har det gitt seg nå. Jeg tilbake der jeg var før jeg begynte på ketolysekuren. Søtt er ikke noe for meg.. Men surt der i mot.. det frister så å spise noe sure godteri. Men jeg har holdt meg til nå..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.