< Tilbake til oversikten

Kviser!

Kanutten sa for siden:

har jo selv erfart at huden blir finere og glatt som ei banrumpe av lavkarbo OG ikke minst nok vann! Tror vann har kjappest virkning...:o

Når jeg IKKE drikker nok vann føles huden i ansiktet som garva skinn, men når jeg drikker nok vann føles den silkemyk. Så det jeg lurer på; kan unger som er i pubbert unngå endel kviser hvis de drikker nok vann???

Jeg har sagt til min håpefulle at han må drikke myyyye vann for det renser huden og kan gjøre det slik at han IKKE får kviser. Men har jeg sagt rett til ham??? Kviser og pubbert ER jo en hormonsak??? Og lavkarbo og mye vann hjelper på hormongreier...

Chantelle sa for siden:

Hei
Jeg har alltid vært plaget med kviser. selv om jeg er 34 år ble jeg ikke så mye bedre.. Startet i 13-14 års alder. Og har hatt mye hudormer og slikt. Tørr og uren hud samtidig. Prøvd mange kremer og kurer ja!
Har alltid drukket mye vann. Mange år siden jeg kutta ut brus/saft etc... det hjalp ikke mye på kvisene nei. Det hjalp litt når jeg begynte på generell lavkarbo, men helt bra ble det ikke.
Jeg ble bra når jeg kuttet ut gjæringen. Dvs alt som har med gjær å gjøre. (gjær kan også brukes i lavkarbo brød) Og selfølgelig alt som fører til gjæring. Sukker, alkohol, noen oster etc. Også hvis man spiser feks frukt etter et måltid(gjærer i tarmene). Frukten bør spises FØR et måltid.
Det ligner mer på candida-overvekst enn hormonubalanse. Jeg får nå 1-2 kviser i mnd relatert til hormoner og det er ingen hudormer å se lenger.
Også min kronisk sprukne hender har blitt nesten helt bra ved å kutte ut alt som kan gjære i tarmene...
Det er såfall min erfaring. Men det jeg har ennå tilgode å lese om dette noen steder hvor kviser(eller sprukne hender) står omtalt. Hormonene får som oftest skylden for det er jo i forbindelse med det de oppstår. Og det er også fettet som får skylden. Men det er ikke min erfaring

Chantelle sa for siden:

å glemte skrive noe. VANN er selvsagt viktig for huden. Jeg hadde trolig vært enda verre dersom jeg hadde drukket mye brus etc i tillegg. Vann helbredet ikke mine plager, men det hjalp garantert. Jo mer vann, jo mindre av andre drikker, desto bedre for alle helseplager.. :)
Og vann hjelper også kroppen med å bli kvitt sine avfallsstoffer..

Veggpryd sa for siden:

Det veldig vanlig at man har gluten- eller melkeintoleranse om man er plaget av kviser.

Sjekk ut her. Intervjuobjekt nr. 3 forteller om kviser-problemene.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.