Har akkurat smakt på den hjemmelagete isen min! Kjempegod :) Hadde noe kremfløte jeg måtte bruke...Såååå jeg pisket den til krem, hadde litt Splenda i, tilsatte litt hakket, mørk sjokolade (Anthon Berg), noen hakkete paranøtter og moste bringebær. Frisk og god... Meeen hvordan høres den ut sånn i forhold til Ketose/Skaldeman..? Målte ikke hvor mye av hver, men var ikke all verden av hver.....Har ikke heeelt peiling på dette med karber og sånt enda :rolleyes:
Spiste uansett bare litt...
laga av 1 boks fløte, 150 gram jordbær og splenda jeg.. hadde alt i hurtigmixeren..
ble ca 22-23 karbs tror jeg... men spiste selvfølgelig ikke alt på en gang!:p
ja,men jeg brukte jo en hel boks fløte.. det er 2,9 pr 100 gram.. å ca 350gram fløte da blir 10,2 ca... å jordbær er 6,6 pr 100.. å 150gram blir 9,9.. pluss splenda..tok bare et par tre spiseskjeer.. så regna noen ekstra på det ettersom jeg ikke veide splendan...
I see...Blir jo ikke så mye karber pr porsjon, da. hvis ikke prosjonen er stor da :D
Mye å sette seg inn i når en er ny ;)
Men det kommer seg med hjelp fra alle tipsene her fra :heia:
Ja, jeg brukte bringebær, kjempegodt!!!
Har mer igjen, og skulle gi litt til mine barn i dag...isen var jo knallhard:eek: Noen som vet om et lurt triks for å få "mykis"? Bortsett fra å la den stå ute en stund, ja....
pisk splendaen med et par eggeplommer til eggedosis før du forsiktig vender inn fløten og andre ingredienser. ellers er det mange som tar litt alcohol for å holde den myk og forhindre den i å krystalisere seg...
Må finne ut hvor mange karber det er i Amaretto :spent:
Høres digg ut!!!
Må kanskje koke ut alkoholen først mtp ungene, da...eller forsvant hele poenget da, kanskje...eeehm...:o
Jeg anbefaler gelatin for å få isen myk og fin. Pisk eggeplommer og splenda. Pisk krem, og bland lett med den forrige. Så løser du opp to plater gelatin i sin egen væske og blander de kjapt inn i isen. Du bør røre efter kanskje 10 minutter i fryseren, slik at gelatinen blir gjevnt fordelt.
hehe nei skal ikke koke ut alkoholen...det er jo alkoholen som ikke fryser, og på den måten gjør at iskremen får en fin konsistens... du trenger ikke så alt formye alkohol.. vil også anbefale kaptein morgan spiced rum... kjempegodt i desserter...den har jo en liten vaniljesmak
hadde en xotai bar i isen min. en bar inneholder 6 karber. nydelig
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.